  • 1. Data: 2002-03-11 21:45:49
    Temat: Podatek od wygranej
    Od: "Skarabeusz" <u...@p...onet.pl>

    Czy przed zapłaceniem podatku od wygranej powinienem dostać jakieś
    potwierdzenie o wartosci nagrody? Skąd wogóle mam wiedzieć ile faktycznie
    jest warta nagroda.
    PZDR

  • 2. Data: 2002-03-12 20:58:39
    Temat: Re: Podatek od wygranej
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

    Zakladam ze wygrana w konkursie w masmediach.

    W 2002 wygrana do 760 jest wolna o podatku. Powyżej płacisz 10%
    zryczaltowanego podatku od calej nagrody firmie - fundatorowi nagrody. Firma
    wplaca zryczaltowany podatek do US (nie wliczasz go do przychodu ani nie
    dostajesz PIT'a). Oczywiscie firma musi Ciebie poinformowac o wygranej i jej
    wartosci. Jezeli kowta podatku jest znaczna (np. samochod) firma nie powinna
    miec nic przeciwko przedstawienia faktury zakupu do wgladu (do rejestracji i
    tak bedzie potrzebna).
    Watpie zeby firma chciala wykazywac przychody z tytulu nadplaconego podatku
    przez zwyciezcow w ich konkursie.