  • 1. Data: 2005-05-12 07:16:12
    Temat: Podatek od sprzedazy mieszkania
    Od: "Mazi" <p...@m...com.pl>

    Witam
    Mam taka kwestie do wyjasnienia:
    Mam mieszkanie, na które mam kredyt hipoteczny - mieszkanie jest wylacznie
    moja wlasnoscia (kupine przed slubem).
    Moja zona tez ma mieszkanie, ktore jest jej wlasnoscia (kupione przed
    slubem).
    Zona kupila mieszkanie cztery lata temu, wiec przy sprzedazy musialaby
    zaplacic 10% podatku, poniewaz okres od kupna do sprzedazy jest mniejszy niz
    5 lat.
    Wiem ze jesli pieniadze ze sprzedazy mieszkania przeznaczone sa na zakup lub
    splate innej nieruchomosci to podatku nie trzeba placic.
    I moje pytanie jest nastepujace:
    Czy jesli zona sprzeda swoje mieszkanie to moze pieniadze przeznaczyc na
    splate mojego kredytu i bedzie zwolniona z podatku, czy nalezy najpierw
    zmienic prawo wlasnosci mojego mieszkania?

    Z gory dziekuje za pomoc

    --
    pozdrawiam Mazi