  • 1. Data: 2007-01-25 09:14:14
    Temat: Podatek od spadku - ile to moze potrwac?
    Od: "Melmack" <m...@p...onet.pl>

    Witam!

    Kupuje mieszkanie po zmarlej staruszce. Spadkobiercow jest dwoch - brat i
    siostra zmarlej. Umowe przedwstepna juz podpisalem (nie w formie notarialnej
    tylko zwyklej). Postanowienie sadu o nabyciu spadku uprawomocnilo sie 11
    stycznia. Teraz musza oni jeszcze zalatwic sprawy w Urzedzie Skarbowym. W
    zwiazku z tym mam pytanie: czy ktos z doswiadczenia wie ile jeszcze moze potrwac
    ta cala mitrega z podatkiem (tzn. kiedy bedzie mniej wiecej mozliwe zawarcie
    umowy ostatecznej u notariusza)?. Nadmieniam, ze siostra zmarlej ma 94 lata i za
    bardzo nie umie juz chodzic - czy to moze spowodowac dodatkowe problemy ?

    Pozdrawiam
    Melmack

  • 2. Data: 2007-01-25 13:07:45
    Temat: Re: Podatek od spadku - ile to moze potrwac?
    Od: k...@m...pl (księgowość mebel-box)

[...]
    ____________ ciach

    Właśnie jestem w trakcie ćwiczenia tematu. Łaskawy US potrzebował dwóch
    miesięcy, żeby zdecydować, że spadkobiercy należy się zwolnienie z
    podatku. Tak że przygotuj się na
    - czekanie
    - ewentualne wyłozenie za spadkobierców podatku do US, bo bez tego nie
    będzie zaświadczenia z US i każdy notariusz wystawi Cię za drzwi.

    Powodzenia
    Bożena

  • 3. Data: 2007-01-25 19:39:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Jan 2007, księgowość mebel-box wrote:

    > - czekanie
    > - ewentualne wyłozenie za spadkobierców podatku do US, bo bez tego nie będzie
    > zaświadczenia z US i każdy notariusz wystawi Cię za drzwi.

    Istnieje możliwość sprzedaży "za zgodą naczelnika US" - tyle że wtedy
    pozycja "czekanie" ma niewątpliwie większą wartość :]

    pzdr, Gotfryd