  • 1. Data: 2009-09-07 21:41:21
    Temat: Podatek VAT przy eksporcie do kraju Unii
    Od: "lex" <w...@v...pl>

    Witam ! Proszę o wyjaśnienie lub o link do informacji na temat zasad
    ogólnych o podatku VAT przy eksporcie towarów do Unii.
    Mam zamiar otworzyć firmę w Polsce z założeniem ,że sprzedaż będzie w kraju
    unijnym a jestem całkowicie " zielony " w problemach eksportu i chcę tą
    wiedzę posiąść ale na dzień dzisiejszy nie wiem - a to jest dla mnie ważne
    by skalkulować cenę ,czy jeżeli mój towar trafi do prywatnego/ bo takie jest
    wstępne założenie/ odbiorcy w Anglii to jak wygląda rozliczenie z podatkami
    . Zakładam , że dochodowy w Polsce a jak z VAT? Czy wystawiać
    prywatnemu angielskiemu odbiorcy fakturę w Polsce netto a VAT doliczać w
    UK wg. stawki angielskiej i tam płacic czy wszystko do zapłacenia jest w
    Polsce wg.22%.
    Z góry dziękuję za poradę.

  • 2. Data: 2009-09-08 00:24:19
    Temat: Re: Podatek VAT przy eksporcie do kraju Unii
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Sep 2009, lex wrote:

    > Z góry dziękuję za poradę.

    Posmażyłem sobie kilka słów komentarza, ale skoro *porada* to
    jest problem - weź pod uwagę, że możesz porady oczekiwać jedynie
    od *uprawnionych* doradców (a wielu takich nie ma).
    Nie, to nie jest żart.

    pzdr, Gotfryd