  • 1. Data: 2009-09-06 16:02:12
    Temat: Wyliczenie cła i vat
    Od: " Tomasz" <n...@W...gazeta.pl>

    Witam!
    Mam mały problem ze sposobem wyliczania cła i vat towaru importowanego z Chin.

    Wiem że wygląda to następująco :

    CŁO
    (WARTOŚĆ FAKTURY HANDLOWEJ + WARTOŚĆ TRANSPORTU LOTNICZEGO/MORSKIEGO) *STAWKA
    CELNA NA DANY TOWAR = WARTOŚĆ CŁA

    VAT
    (WARTOŚĆ CŁA + WARTOŚĆ FAKTURY HANDLOWEJ + WARTOŚĆ TRANSPORTU
    LOTNICZEGO/MORSKIEGO) * STAWKA VATU (22%) =WARTOŚĆ VAT

    Mój problem jest taki że wyliczając tym sposobem wychodzi mi inna wartość niż
    ta którą faktycznie była do zapłacenia (różnica około 20%).

    Oto dane które mam:
    Transport Lotniczy 4,5USD/KG x 364KG = 1638USD (1USD=3,04)
    Odprawa celna importowa 180 zł
    Pozostał usługi 50 zł
    Transport Krajowy 350 zł
    Faktura Handlowa 1925USD