eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPodatek PCC i dochodowy po zmianie wartosci nieruchomosci przez USPodatek PCC i dochodowy po zmianie wartosci nieruchomosci przez US
  • Data: 2007-03-16 16:56:33
    Temat: Podatek PCC i dochodowy po zmianie wartosci nieruchomosci przez US
    Od: Karol Nawrot <k...@a...gwshm.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    W 2006 roku kupilem nieruchomosc (wlasciciel sprzedal ja przed uplywem 5
    lat od nabycia).
    Urzad skarbowy zakwestionowal nasza wycene i kaze mi doplacic podatek
    PCC. Dla swietego spokoju jestem gotowy zgodzic sie z ich opinia i
    doplacic podatek, ale mam dwie watpliwosci:

    1) sprawa dotyczy podatku PCC. Na wezwaniu do doplaty jest moje nazwisko
    i nazwisko bylego wlasciciela (jego skreslone). Rozumiem, ze tylko ja
    bede musial doplacic ten podatek, a nie sprzedajacy juz nie? Nie do
    konca rozumiem tu definicje solidarnego placenia podatku.

    2) sprzedajacy zaplacil podatek dochodowy (10%) od ceny nieruchomosci,
    po jakiej ja sprzedal. Teraz zakladajac, ze ja przyznam racje US w
    sprawie wyceny do PCC, to czy sprzedajacy bedzie musial tez doplacic
    podatek dochodowy?

    Z gory dziekuje, za pomoc.

    POZDRAWIAM

    --
    Remember that you're perfect; God makes no mistakes <Bon Jovi>

    Karol KAKUS Nawrot -- k...@a...gwshm.edu.pl