  • 1. Data: 2004-03-03 13:09:09
    Temat: Pit 2003
    Od: "ja" <j...@j...com>

    Witam !
    Bardzo prosze o pomoc.
    czy składki (obowiązkowe) na rzecz izby lekarskiej/pielęgniarskiej za rok
    2003 mogę odliczyć w PITO - jako składki na rzecz organizacji do których
    przynależność jest obowiazkowa ? czy może w innym miejscu (słyszałam że jest
    mozliwość ich odliczenia, a podczas przeglądania PITów znalazłam właśnie tę
    pozycję).
    Jestem pielęgniarką dla ścisłości.
    pozdrawiam Jadwiga

  • 2. Data: 2004-03-03 13:38:10
    Temat: Re: Pit 2003
    Od: "ja" <j...@j...com>

    ma Pani rację przynależność nie jest ani obowiązkowa ani izba nie jest
    organizacją, przepraszam jestem w tych sprawach totalnym laikiem i fakt nie
    pomyslałam ....
    jednym słowem nie mogę zupełnie ich odliczyć ...

  • 3. Data: 2004-03-03 13:43:24
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

  • 4. Data: 2004-03-03 14:04:57
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik ja napisał:

    > ma Pani rację przynależność nie jest ani obowiązkowa ani izba nie jest
    > organizacją, przepraszam jestem w tych sprawach totalnym laikiem i fakt nie
    > pomyslałam ....

    Izba jest organizacją ;-). Jak najbardziej.

    Ale żeby odliczyć, muszą byc spełnone te dwa warunki łącznie. A więc
    jeżeli można wykonywac zawód pielęgniarki nie bedąć członkiem izby to
    przynalezność nie jest obowiązkowa.

    Np. biegły rewident nie może wykonywać zawodu bez przynależności do
    Krajowej Izby Biegłych Rewidentów. Tak samo adwokat, radca prawny
    (większośc pranwiczych zawodów ma swoje "obowiązkowe" izby czy
    zrzeszenia). Inzynierowie i technicy budownictwa musza należec do swojej
    izby branżowej (inaczej ich uprawnienia sa "nieważne").

    Opłacanie składek jest rzecza wtórna. Ale trzeba pamiętać że fakt
    opłacania składek członkowskich świadczy pośrednio o tym że sie
    członkiem danej organizacji jest, o ile spełnia sie inne kryteria (np.
    oplacanie przeze mnie składek do Izby Biegłych Rewidentów nie spowoduje
    że stanę sie czlonkiem Izby - do tego trzeba jeszcze być biegłym rewidentem)

    To czy pielegniarka jest w takiej samej sytuacji jak np. biegły rewident
    to już Ty musisz wiedzieć.

    Maddy

    ps. mój delimeter jest poprawny, więc to Twój czytnik nie wycina
    sygnaturek... polecam zmiane.. polecam Mozillę

    ps2 odpowiadamy POD cytatem. POD. Nawet "AŁ"tlooka do się odpowiednio
    skonfigurować.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-03-03 14:09:58
    Od: "ja" <j...@j...com>

    Użytkownik "Maddy" napisał:

> [...]
    > skonfigurować.
    >
    > --
    > *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***

    :) ależ się udalam, no nic przynajmniej teraz wiem o co chodzi
    bardzo Pani dziekuję :)
    pozdrawiam Jadwiga

    Ps. nie wiem o co chodzi z sygnaturkami (grzecznościowo korzystam z
    komputera- ale przekażę właściwej osobie)

  • 6. Data: 2004-03-03 19:02:32
    Od: "Jerzy Stanisław" <j...@c...retsat1.com.pl>

    Użytkownik "ja" <j...@j...com> napisał w wiadomości

    > :) ależ się udalam, no nic przynajmniej teraz wiem o co chodzi
    > bardzo Pani dziekuję :)
    > pozdrawiam Jadwiga

    Radzę jednak sprawdzić.
    Wedle mojej wiedzy aby wykonywać zawód pielęgniarki
    trzeba obowiązkowo należeć do Izby Pielęgniarskiej.

    --
    Jerzy Stanisław

  • 7. Data: 2004-03-04 06:40:40
    Od: Stanisław Marszałek <s...@f...krakow.pl>

    Jerzy Stanisław wrote:
    > Użytkownik "ja" <j...@j...com> napisał w wiadomości

    > Radzę jednak sprawdzić.
    > Wedle mojej wiedzy aby wykonywać zawód pielęgniarki
    > trzeba obowiązkowo należeć do Izby Pielęgniarskiej.

    Tak. Izba zreszta wydaje dokument poświadczający prawo wykonywania zawodu
    na danym terenie.

  • 8. Data: 2004-03-04 09:17:56
    Od: "ja" <j...@j...com>

    > Tak. Izba zreszta wydaje dokument poświadczający prawo wykonywania zawodu
    > na danym terenie.

    bardzo Państwu dziekuję, już się upewniłam i odliczyc mogę.
    pozdrawiam Jadwiga