  • 1. Data: 2004-03-03 11:57:54
    Temat: Re: PIT, ulga remontowa, jaki tytul prawy do lokalu
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <6...@p...google.com>, Gobo
    Fragles wrote:

    > Witam,
    >
    > Ostatnio znajoma poprosila mnie o wypelnienie PITu i nieoczekiwanie
    > pojawily sie pewne trudnosci. Mianowicie okazalo sie ze w zeszlym roku
    > zakupila materialy budowlane do wykonczenia wnetrz segmentu w
    > szeregowcu. No ale póki co to ona jedynie podpisala wstepna notarialna
    > umowe z deweloperem - pewnie finalna; podpisuje sie przy odbiorze
    > lokalu, prawda? Czy to wystarczy aby odpisac te wydatki w ramach ulgi
    > remontowej?

    Jeśli nie było odbioru, to pewnie raczej nie, a jeśli nie zapłaciła
    jeszcze całej sumy, to już raczej na pewno nie. Ja miałam nieco inny
    przypadek, już było po odbiorze, już cała suma została wpłacona,
    brakowało tylko aktu notarialnego. Po skierowaniu pisma do US
    dostaliśmy pisemną odpowiedź, że można odliczać. Może najpierw zadzwoń
    do US (swojego i dla pewności kilku innych), a potem możesz jeszcze
    napisać do swojego US.

    > Druga sprawa to w ramach tej samej ulgi mozna odpisac takze wplaty na
    > rzecz funduszu remontowego spoldzielni mieszkaniowej. Czy mozna
    > jednoczesnie odpisac wplaty na rzecz tego funduszu dotyczace
    > mieszkania aktualnie zajmowanego i wczesniej wspomniane wydatki
    > remontowe wykanczanego segmentu, mimo, ze pokrywaja sie czasowo

    Moim zdaniem tak (oczywiście, jeśli ten segment w ogóle można
    odliczyć), możesz mieć tytuł prawny do kilku mieszkań.

    Renata