  • Data: 2011-12-08 16:53:18
    Temat: Pierole (zus) nie robie .. Przychód z praw maj.
    Od: Główny Użytkownik <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Na szczescie jestem szczesliwcem mogacym rozliczac sie inaczej niz z
    dg bowiem z przychodu z praw majatkowych. Bo to glowna i jedyna moja
    dzialalnosc.
    Ale do rzeczy.

    Klienci to glownie firmy, w gre wchodza male kwoty rzedu 35 - 70 zl.
    za licencje.
    Niestety poważnym problemem jest to że w przypadku sprzedazy firmie to
    ona musi zaplacic podatek za mnie. Musze wiec to jakos najmniej
    uciazliwie dla takiej firmy zorganizowac.
    Pytanie jak to zrobic.

    Czy firma nabywajaca licencje na program musi w przypadku małej kwoty
    wysyłać jakies deklaracje do urzedu sk. czy wystarczy ze wysle przelew
    z podatkiem a ja w rozliczeniu rocznym uwzgledniam te kwoty jako
    pobrane zaliczki przez platnika podatku?
    Jeżeli jednak musi byc jakis pit to prodsze o wskazowki jaki.
    Za umowę robić bedzie faktura vat ktorej znajduje sie pozycja Licencja
    na oprogramowanie.

    pozdrawiam
    i prosze o odpowiedz osoby mające konkretna wiedze