  • 1. Data: 2007-01-01 17:04:49
    Temat: Pełnomocnictwo - opłata skarbowa
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Jak to jest od stycznia z opłatą skarbową od pełnomocnictwa (do
    reprezentowania firmy przed sądem)?
    Trzeba ganiać do urzędu skarbowego zapłacić toto?
    W jakiej wysokości?

  • 2. Data: 2007-01-02 11:25:55
    Temat: Re: Pełnomocnictwo - opłata skarbowa
    Od: "Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak" <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości
    > Jak to jest od stycznia z opłatą skarbową od pełnomocnictwa (do
    > reprezentowania firmy przed sądem)?
    > Trzeba ganiać do urzędu skarbowego zapłacić toto?
    > W jakiej wysokości?

    W żadnym razie do urzędu skarbowego.
    Organem podatkowym w oplacie skarbowej jest nadal (od 2001r.) wójt,
    burmistrz, prezydent miasta. Opłatę uiszcza się w gotówce albo przelewem na
    rachunek organu (wójta, burmistrza, prezydenta miasta) własciwego dla danego
    organu administracji, w ktorym składamy pełnomocnictwo.
    Stawka to 17zł.

    --
    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak

  • 3. Data: 2007-01-02 18:34:17
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Piotr "Kazimierz" Kuźmiak" <kazmirz@(usuń)astercity.net> napisał
    w wiadomości news:

> [...]
    > na rachunek organu (wójta, burmistrza, prezydenta miasta) własciwego dla
    > danego organu administracji, w ktorym składamy pełnomocnictwo.

    Znaczy się w każdej kasie urzędu miasta muszą przyjąć takową opłatę?
    A jak się to teraz dokumentuje na dokumencie pełnomocnictwa?
    Przylepić nie ma czego, oryginał wpłaty musi zostać w firmie...
    Kopię podpiąć?

  • 4. Data: 2007-01-07 16:35:06
    Od: "Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak" <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    > Znaczy się w każdej kasie urzędu miasta muszą przyjąć takową opłatę?

    Nie wiem czy w kazdej. Pewnie mają wyznaczone.

    > A jak się to teraz dokumentuje na dokumencie pełnomocnictwa?
    > Przylepić nie ma czego, oryginał wpłaty musi zostać w firmie...
    > Kopię podpiąć?

    Nijak. Składając pełnomocnictwo w sądzie albo urzędzie trzeba dołączyć
    oryginał dowodu opłacenia OS. Na wniosek podatnika ten dowód jest zwracany.
    Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 21 grudnia 2006r. w sprawie
    dokumentowania zapłaty opłaty skarbowej oraz trybu jej zwrotu.
    http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/oplata_skarbowa
    /rozp_oplata_skarbowa.pdf

    Najlepiej płacić przelewem - można wtedy mieć dowolną liczbę dowodów
    opłacenia OS.
    --
    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak