eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPare pytan o faktury od firm zagranicznych/biura rachunkowe › Pare pytan o faktury od firm zagranicznych/biura rachunkowe
  • Data: 2006-04-30 18:13:27
    Temat: Pare pytan o faktury od firm zagranicznych/biura rachunkowe
    Od: "gemini" <gemini@(niepodam).pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Czy mozna wrzucic w koszty faktury od firm zagranicznych (z UE i USA)
    przeslane w formie elektronicznej (zwykly pdf, bez podpisu elektronicznego)?
    Wydrukowac je sobie moge - tyle ze nie beda mialy zadnego podpisu ani
    pieczatki...
    Czy faktura musi byc przetlumaczona?
    Czy ma znaczenie forma platnosci (przelew /karta kredytowa/paypal)?

    Kiedys trafilem na stronke poruszajaca ta tematyke nawet byly przykladowe
    interpretacje pism z US, niestety nie moge sobie przypomniec adresu, a
    google tez zbyt pomocne nie sa :(

    Co z firmami ktore nie przesylaja faktur nawet w formie elektronicznej, i
    przyjmuja tylko platnosci elektroniczne - karta kredytowa/paypal albo nawet
    sam paypal?

    Jeszcze odnosnie vatu... Jak dobrze rozumiem przy nabyciu towarow badz uslug
    od firmy z UE taka firma mi wystawia fakture vat 0%, a ja vat odprowadzam w
    Polsce. Czy tak samo jest w przypadku firm z USA ze VAT place w Polsce?

    I w temacie biur rachunkowych.. Na co zwrocic uwage wybierajac takowe?
    Jakie dokumenty/pozwolenia powinno miec?
    Za co odpowiada biuro rachunkowe? Czy odpowiada za bledna interpretacje
    przepisow? Czy to wynika z konkretnej umowy pomiedzy firma a biurem
    rachunkowym, czy jest jakis zakres odpowiedzialnosci ustalany ustawowo?
    Jak mniemam podpisuje sie jakas umowe z biurem rachunkowym na prowadzenie
    ksiegowosci, na co zwrocic uwage przy takiej umowe, jakich 'haczykow' sie
    wystrzegac o ile moga byc takowe?
    Czy odpowiedzialnosc ogranicza sie tylko przy pomylce na niekorzysc Urzedu
    Skarbowego (odprowadzony podatek mniejszy), czy rowniez w przypadku pomylki
    na moja niekorzysc (odprowadzony podatek wiekszy niz powinien)?

    pozdrawiam