  • Data: 2002-03-22 13:50:48
    Temat: PITy - problemy z odliczeniem
    Od: Maciej Lankowski <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Zanim zadam pytanie przedstawię w miarę krótko sprawę.

    Sprawa 1:

    Jestem zameldowany w miejscowości Sopot. Rok temu kupiłem mieszkanie w
    mieście Gdańsk, które wyremontowałem.

    Na niektórych fakturach widnieje adres sopocki a na niektórych gdański.

    Czy mam prawo odliczyć w zeznaniu rocznym te z adresem gdańskim?

    Sprawa 2:

    Kupiłem pewien artykuł, który się odlicza, a potem zamieniłem go na
    inny, również do odliczenia.

    Oczywiście została wystawiona korekta. I nie wiem jaką sumę mogę
    odliczyć, bo ta korekta jak dla mnie jest trochę zakręcona...

    Oryginalna faktura opiewa na kwotę 451,79 zł.

    Korekta zawiera informacje:

    Było: 451,79
    Powinno być: -415,99 (minus)

    Tytuł zmniejszenia podatku - uznana reklamacja
    Kwota zmniejszenia wartości z podatkiem: 415,99
    kwota zmniejszenia podatku należnego: 27,21

    Kwota płatności: -415,99

    Rozumiem, że odliczam kwotę 415,99? A może inną?

    Dzięki za wszelkie sugestie

    Berberek