  • 11. Data: 2010-02-22 23:47:18
    Temat: Re: PIT, odliczenie internetu, zamieszkanie inne niż zameldowanie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > bo zwykle nie ma. ale jak chca to moga.

    A, jak chcą, to mogą ukarać za powiedzenie dupa na ulicy. Ale nie
    róbmy z patologii jakiejś normy. Jak ktoś jest zameldowany, to niech
    sobie ten internet odlicza i nie straszmy go, że US będzie szukał, czy
    aby nie sypia u kochanki.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2010-02-22 23:47:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Ale faktycznie mają przetrenowane, czy tak sobie teoretyzujesz?
    > Nieszczęśników, na których specjalnie szukano haka pomińmy.

    Maja przetrenowane.
    To sa rzeczy, ktore powtarzaja sie w tysiacu egzemplarzach i w zasadzie
    po roku pracy kazda babka za biurkiem wie jakie pytania nalezy zadac w
    standardowych sprawach.
    Przerabiane trzy razy, w trakcie przerabiania raz kolejny.

  • 13. Data: 2010-02-22 23:52:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    > róbmy z patologii jakiejś normy. Jak ktoś jest zameldowany, to niech
    > sobie ten internet odlicza i nie straszmy go, że US będzie szukał, czy

    Wolałbym jednak postraszyc.
    To juz lepiej odliczyc internet tam gdzie sie mieszka i tlumaczyc sie z
    niezlozonego nipu niz odliczyc tam gdzie sie nie mieszka, bo to jest
    ewidentnie niezgodne z utawa. Ustawa jest jasna w tej kwestii. Odlicza
    sie tam gdzie sie mieszka.
    W trakcie kontroli to bedzie pierwsze pytanie: gdzie sie mieszka.
    A jak sie przyniesie czesc rachunkow z jednego miejsca, a czesc z
    drugiego, to w zasadzie jest sie na wlasciwej drodze do wtopienia.

  • 14. Data: 2010-02-23 02:01:44
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-02-22 22:51, Kapsel pisze:

    > Przeprowadziłem się "miasto obok", połowę faktur za internet mam z miejsca
    > zameldowania, potem już zamieszkania. Mam tu umowę najmu itd. ale meldunku
    > nie, bo - jak dotąd - do niczego nie był mi potrzebny ;]
    >
    > Czy mogę w związku z powyższym odliczyć faktury za usługę internetu także z
    > obecnego miejsca zamieszkania?

    Jak masz umowę podpisaną na siebie to raczej tak.

    --
    animka

  • 15. Data: 2010-02-23 08:15:07
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Mon, 22 Feb 2010 17:16:00 -0600, witek napisał(a):

    > mozesz odliczyc z miejsca gdzie mieszkasz i tylko z miejsca gdzie mieszkasz.
    >
    > jak odliczysz z miejsca zameldowania,a US ci udowodni, ze tam nie
    > mieszkales to sie dowala i ci ulge cofną i dowala ci 100 zl za
    > niezlozenie NIP-3 w miejscu faktycznego zamieszkania.

    Żeby była jasność - ja mieszkałem tam gdzie jestem zameldowany i wtedy też
    miałem tam umowę na usługę internetu.
    Potem się przeprowadziłem, ale nie wymeldowałem, umowa na internet jest
    nowa z innym operatorem i one razem się "nie zachodzą".

    > Jak odliczysz z miejsca zamieszkania,
    > to raz dowala sie, że wg NIP-3 tam nie mieszkasz, a jak juz udowodnisz,
    > ze mieszkasz to dowala sie tysiacem zlotych, ze nie zlozyles NIP-3 w
    > terminie 30 dni od zamieszkania. Meldowac sie nie musisz. NIP-3 bylo zlozyc.

    Uff, czyli zawaliłem ;]
    Bo szczerze to obawiałem się, że jak pójdę zgłosić do US że mieszkam gdzieś
    indziej, to zaraz ruszy machina i każą mi się przemeldować i wymieniać stos
    dokumentów.
    No nic, mogę to jakoś bezboleśnie zrobić teraz, żeby na ten rok móc
    spokojnie zrobić odliczenie?

    > W kazdym razie gdzie sie nie obrocisz to i tak cie kopną w zadek.

    A normalka ;) dzięki za info.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 16. Data: 2010-02-23 08:33:15
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

> [...]
    > musisz. NIP-3 bylo zlozyc.
    >
    > W kazdym razie gdzie sie nie obrocisz to i tak cie kopną w zadek.

    Postrasz jeszcze karą za brak zameldowania w miejscu zamieszkania,
    przecież ten przepis też formalnie obowiązuje.

    MJ

  • 17. Data: 2010-02-23 09:28:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Michal Jankowski pisze:

    > Postrasz jeszcze karą za brak zameldowania w miejscu zamieszkania,
    > przecież ten przepis też formalnie obowiązuje.

    O tak, taki nieprawdziwy meldunek, to jeszcze o fałszerstwo dowodu
    osobistego się ociera, niech sobie chłopak nie myśli, że może ot tak się
    przeprowadzać!

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2010-02-23 10:09:04
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 22.02.2010 witek <w...@g...pl.invalid> napisał/a:

    > nie boj sie
    > spoko, oni maja juz to przetrenowane.
    > pierwszy pytanie w czasie kontroli bedzie o faktyczne miejsce
    > zamieszkania. Szczególnie jeśli pit-11 spływa z innego miasta.
    > Potem wystarczy wspomniec, ze cos nie bardzo sie wierzy w oswiadczenie
    > podatnika, ze mieszka tam gdzie twierdzi i przedstawic szeroką wizję co
    > będzie jak rozpocznie sie kontrola skarbowa, ile wynoszą kary itp itd.
    > A potem jeszcze raz zadac pytanie, czy podatnik jest pewien, ze mieszka
    > tam gdzie twierdzi.
    a co gdy sie mieszka w kilku miejscach?
    Jeden dzien w tygodniu w miescie X, inny dzien w miescie Y... ;)

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    HomePage: http://andrzej.dopierala.name/

  • 19. Data: 2010-02-23 11:29:58
    Od: "marek" <m...@N...pl>

    >Użytkownik "Animka" <a...@t...nieja.wp.pl> napisał w wiadomości
    >W dniu 2010-02-22 22:51, Kapsel pisze:
    >Jak masz umowę podpisaną na siebie to raczej tak.
    A co w przypadku gdy faktury za internet sa na jedna osobe, a placila 2ga?
    (przez internet takze sa potwierdzenia platnosci z imieniem i nazwiskiem)
    Zakladam ze prawo do odliczenia zostaje po stronie osoby na ktora sa
    faktury?

  • 20. Data: 2010-02-23 15:46:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kapsel wrote:

    > Żeby była jasność - ja mieszkałem tam gdzie jestem zameldowany i wtedy też
    > miałem tam umowę na usługę internetu.

    Czyli odliczasz tam gdzie mieszkałeś. Nie widzę przeszkód w odliczeniu.

    > Potem się przeprowadziłem, ale nie wymeldowałem, umowa na internet jest
    > nowa z innym operatorem i one razem się "nie zachodzą".

    też możesz odliczyć, bo tam mieszkałeś. Z tym, że US może poprosić o coś
    co uprawdopodoni termin przeprowadzki. jakś umowa najmu czy cuś.

    Niewymeldowanie sie US nie obchodzi, to nie ich ogródek.
    Brak nip-3 juz bardziej, ale chyba jeszcze nikogo za to nie ukarali w
    praktyce.

> [...]
    > dokumentów.
    > No nic, mogę to jakoś bezboleśnie zrobić teraz, żeby na ten rok móc

    Złóż NIP-3 razem z PIT, przy czym date zmiany wpisz faktyczną, bo ci sie
    potem daty z faktur nie zgodzą z datą na nip-3.

    prawdopodobienstwo kontroli jest raczej niskie.