  • 21. Data: 2010-02-23 15:47:05
    Temat: Re: PIT, odliczenie internetu, zamieszkanie inne niż zameldowanie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michal Jankowski wrote:

    > Postrasz jeszcze karą za brak zameldowania w miejscu zamieszkania,
    > przecież ten przepis też formalnie obowiązuje.

    słusznie.

  • 22. Data: 2010-02-23 15:50:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    marek wrote:
    > A co w przypadku gdy faktury za internet sa na jedna osobe, a placila
    > 2ga? (przez internet takze sa potwierdzenia platnosci z imieniem i
    > nazwiskiem)
    > Zakladam ze prawo do odliczenia zostaje po stronie osoby na ktora sa
    > faktury?

    Nie.
    Prawwo odliczenia przysluguje osobie, która ma faktury ORAZ za nie
    zapłaciła.

    Jak za internet płacił ktoś inny, to jedna osoba nie ma prawa do
    odliczenia, bo nie poniosła kosztów (płacił ktoś inny), a druga nie ma
    co odliczac, bo nie ma internetu na siebie.

    Dodatkowo dochodzi pytanie dlaczego jedna osoba placi za drugą i z
    jakiej okazji. Jeszcze sie od tego podatek nalezy.

  • 23. Data: 2010-02-26 20:36:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Feb 2010, Michal Jankowski wrote:

    > Postrasz jeszcze karą za brak zameldowania w miejscu zamieszkania,
    > przecież ten przepis też formalnie obowiązuje.

    Przecież tej kary nie nakłada US.
    A nie wszystkie urzędy są równie chętne do mandatowania, to raz,
    zaś dwa to intrygująca mnie kwestia, czy tejemnica skarbowa
    dopuszcza powiadomienie o *wykroczeniu* kogoś innego niż sąd :)
    (na pytanie sądu).

    pzdr, Gotfryd