  • 1. Data: 2004-02-07 22:16:58
    Temat: PIT - Odliczenia składek ubezp. społ. wyzsze niż podatek
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@WSTAWIŁEM.PRZECIW.SPAMOM.interia.pl>

    Witam !

    Spotkałem się z sytuacją, że suma składek na ubezpieczenie zdrowotne jakie
    są wykazane w PIT-11 i PIT-8B przekazanych przez pracodawcę i zleceniodawcę
    przekracza wyliczony podatek.
    Na druku PIT-36 sekcja K jest napisane, ze suma kwot z poz. 181 i 182 [skł.
    na powsz. ubezp. zdrowotne podatnika i małżonka] nie może przekroczyć kwoty
    z poz. 180 [poz. 180 należy do sekcji J obliczenie podatku].

    Co więc wpisać w poz. 181 i 182 ? Zmniejszyć liczby wykazane w PIT-11 i PIT
    8B ? i dopasować je do wyliczonego podatku ?
    Czy może nie przejmować się tym, że składki na ubezp. społeczne są wyższe ?
    i zlekceważyć napis, ze składki nie mogą być wyższe od podatku ?

    Pozdr
    Krzysztof

  • 2. Data: 2004-02-08 09:38:07
    Od: "sia_ka" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618" z Warszawy" napisał:

> [...]
    ?
    > i zlekceważyć napis, ze składki nie mogą być wyższe od podatku ?

    Wpisać składki równe należnemu podatkowi.

    pozdrawiam
    sia_ka