  • 1. Data: 2004-02-07 17:30:17
    Temat: Eksport oprogramowania / 0% VAT
    Od: "Roman Kowalczyk" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Dzien dobry,

    Moja firma sprzedala za granice oprogramowanie (produkt własny). Poniewaz
    eksport oprogramowania jest objety zerową stawką VAT - nie naliczyliśmy VAT-
    u.

    Chuchając na zimne - jakie dokumenty należałoby mieć w firmie aby potwierdzić
    fakt eksportu operogramowania? Chodzi mi o to jakie dodatkowe dokumenty do
    faktury należałoby trzymać aby w razie kontroli nie przyczepili się do nas i
    nie kazali zapłacić VAT-u.

    Czy ktoś z czytelników jest również ekporterem oprogramowania i miał do
    czynienia z kontrolą skarbową w tym zakresie?

    Roman

  • 2. Data: 2004-02-07 17:51:21
    Temat: Re: Eksport oprogramowania / 0% VAT
    Od: bromden <b...@g...pl.geen.spam>

    ściśle: udzielenie licencji (lub przeniesienie praw autorskich) na
    oprogramowanie firmie zagranicznej, jest eksportem usług,
    trzeba mieć umowę (licencję; wymagana jest forma pisemna),

    przeżyłem mały magiel w tym zakresie (ze względu na zwrot VAT) - bez
    problemów

    --
    bromden[at]gazeta.pl