  • 1. Data: 2004-02-07 19:25:34
    Temat: Odszkodowanie zdrowotne a PIT
    Od: "Perian" <p...@N...gazeta.pl>

    Dzien dobry wieczor

    Moze jestem wygodny i Was męczę, samemu nie szukając w przepisach, ale tak
    będzie szybciej ;-)

    Jest sobie podatnik, który pracuje od wielu lat (umowa o pracę). W roku 2003
    przytrafiło mu się nieszczęście, zachorował. Był w szpitalu, etc. Był on
    ubezpieczony i otrzymał odszkodowanie (za pobyt w szpitalu + uszczerbek na
    zdrowiu). Moje pytanie jest takie: czy powinien on odszkodowanie umieścić w
    zeznaniu podatkowym i zapłacić podatek, czy tego typu świadczenia są
    zwolnione od podatku ?

    Jeśli powinien umieścić, to, czy ma to zrobić w zeznaniu za rok 2003, kiedy
    nastąpił uszczerbek na zdrowiu, czy w zeznaniu za rok 2004, bo wtedy dopiero
    wypłacono odszkodowanie?

    Dziękuje z góry za pomoc i pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-02-08 14:24:32
    Temat: Re: Odszkodowanie zdrowotne a PIT
    Od: "majura" <n...@s...com>

> [...]
    | zdrowiu). Moje pytanie jest takie: czy powinien on odszkodowanie umieścić
    | zeznaniu podatkowym i zapłacić podatek, czy tego typu świadczenia są

    Świadczenie to jest zwolnione z opodatkowania - bodajże art 21 ust 4

    | Dziękuje z góry za pomoc i pozdrawiam

    drobiazg