  • 1. Data: 2006-03-16 17:32:11
    Temat: PIT D
    Od: "mechaniq" <pitpiter<wytnijto>@op.pl>

    witam

    prosze o odpowiedz czy jesli za rok 2003 i 2004 nie odliczałem funduszu
    remontowego ( nie zaznaczalem kwadratu drugiego ) to moge to zrobic teraz za
    rok 2005 ? wiaze sie to z podniesieniem limitu odliczen a moje obawy wziely
    sie z tego ze ta ulga juz ne istnieje

  • 2. Data: 2006-03-16 19:37:23
    Temat: Re: PIT D
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

    Użytkownik "mechaniq @op.pl>" <pitpiter<wytnijto> napisał w wiadomości
> [...]
    za
    > rok 2005 ? wiaze sie to z podniesieniem limitu odliczen a moje obawy

    Można odliczyć jeśli kwota wydatków przekroczy dolną granicę limitu /coś
    około 570 zł/.

  • 3. Data: 2006-03-17 13:44:26
    Od: "mechaniq" <pitpiter<wytnijto>@op.pl>

    > Można odliczyć jeśli kwota wydatków przekroczy dolną granicę limitu /coś
    > około 570 zł/.

    wydaje mi sie ze tu nie masz racji(jesli chodzi mi o kwote) bo limit trzeba
    przekroczyc w pierwszym odliczeniu
    ale moze sie myle...

  • 4. Data: 2006-03-17 23:10:41
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    mechaniq <pitpiter wrote:

    > wydaje mi sie ze tu nie masz racji(jesli chodzi mi o kwote) bo limit trzeba
    > przekroczyc w pierwszym odliczeniu
    > ale moze sie myle...

    Odliczać wolno wtedy kiedy przekroczyło się kwotę limitu (licząc jako
    sumę od 2003 roku). A jak sie już ją przekroczyło, to wolno nawet 10 gr
    odliczyć.

    Przykład w 2003 wydałem 560 zł.
    Nie mogę tego w 2003 odliczyć, bo nie przekroczyłem limitu.
    W 2005 wydałem 20 zł.
    Przekroczyłem więc limit i te 20 zł (ale tylko te 20) mogę odliczyć.

  • 5. Data: 2006-03-18 11:23:36
    Od: "mechaniq" <mechaniq @op.pl>

    > Przykład w 2003 wydałem 560 zł.
    > Nie mogę tego w 2003 odliczyć, bo nie przekroczyłem limitu.
    > W 2005 wydałem 20 zł.
    > Przekroczyłem więc limit i te 20 zł (ale tylko te 20) mogę odliczyć.

    czegoś tu nie rozumie...

    przeciez ta ulga zostala zlikwidowana w grudniu 2003 roku wiec jesli nie
    zrobilem odliczenia za 2003 rok z tego tytulu to nie moge za rok 2004 i 2005
    odliczyc juz niczego poniewaz nie nabylem do niej prawa czy dobrze mysle?

  • 6. Data: 2006-03-18 12:55:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Mar 2006, mechaniq wrote:

    > czegoś tu nie rozumie...

    "praw nabytych".

    > przeciez ta ulga zostala zlikwidowana w grudniu 2003 roku

    Ale w 2003 roku podatnik to *miał* tę ulgę i *miał* zapis że
    jest 3-letnia.
    Więc miał pełne prawo zadecydować że chce z niej skorzystać
    w roku 2005 - i tego prawa już mu nie można odebrać.
    Najważniejszy element to ten, że przepis określał *do kiedy*
    jest ulga.
    Żeby uzmysłowić różnicę: jest przepis, że emerytura przysługuje
    od ukończenia 65 lat dla meżczyzn i 60 lat dla kobiet.
    Ale nie powiedziano jak długo ten przepis będzie obowiązywał,
    więc w każdej chwili można go zmienić.

    > wiec jesli nie
    > zrobilem odliczenia za 2003 rok z tego tytulu to nie moge za rok 2004 i 2005
    > odliczyc juz niczego poniewaz nie nabylem do niej prawa czy dobrze mysle?

    Nie :)
    Miałeś prawo w 2003 *planować*.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2006-03-18 14:00:25
    Od: "mechaniq" <mechaniq @op.pl>

    > Nie :)
    > Miałeś prawo w 2003 *planować*.

    jeszcze raz zapytam zeby miec calkowita jasnosc:

    mam mieszkanie od 1980 roku i mam faktury z 2003 na 300zl z 2004 na 50 zl i
    z 2005 na 1000 zl to czy moge i ile moge odliczyc w pit d za 2005r?

    i ta sama sytuacja co wyzej tylko ze mieszkanie posiadam od 2004 roku co
    sie zmienia?

  • 8. Data: 2006-03-18 16:14:43
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    mechaniq wrote:

    > jeszcze raz zapytam zeby miec calkowita jasnosc:
    >
    > mam mieszkanie od 1980 roku i mam faktury z 2003 na 300zl z 2004 na 50 zl i
    > z 2005 na 1000 zl to czy moge i ile moge odliczyc w pit d za 2005r?

    2003 - 300 zł. Nie ma minimum 300 zł przepadło
    2004 300 + 50 . Nie ma minimum 50 zł przedało.

    2005 300+50+1000. Jest minimum . 1000 zł można uwzględnić.

    > i ta sama sytuacja co wyzej tylko ze mieszkanie posiadam od 2004 roku co
    > sie zmienia?

    Tylko tyle, że nie możesz uwzględnić faktury z 2003 r. :)

    w 2004 wydałeś 50 zł, Nie ma minimum

    2005 1000+ 50 jest minimum. 1000 zł można odliczyć.