  • Data: 2003-03-24 18:29:47
    Temat: PIT 8B
    Od: "m" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!
    Mam kłopot z pewną firmą, która wydanie PIT-a 8B uzależnia od podpisania
    przeze mnie rachunków płacowych z roku 2001 (podobno coś im się wtedy
    pomyliło i dają do podpisu dopiero teraz), jednak nie pozwalają tego
    zweryfikować, a przecież ja się już rozliczyłem z podatku za rok 2001, więc
    nie chcę narobić sobie kłopotów w razie niezgodności między tym, co oddałem
    fiskusowi a tym co podpisałem w ramach wypłat. I stąd następujące pytania:
    1. Czy istnieje sposób na prawne wyegzekwowanie PIT-a 8B?
    2. Czy mogę zignorować tego PIT-a, rozliczyć się na podstawie posiadanych
    dokumentów z innych firm i po prostu poinformować pisemnie skarbówkę, że nie
    otrzymałem rozliczenia z firmy XYZ?
    3. Czy wspomniana firma jest w prawie każąc mi podpisywać jakieś rachunki z
    roku 2001 i uzależniać od tego wydanie PIT 8B (w zasadzie to pytanie powinno
    nosić nr 1)?
    4. Jeśli się nie mylę, to termin na wydanie PIT przez firmę pracownikowi już
    chyba minął? Czy w takim razie (w przypadku pozytywnej odpowiedzi na pyt. 2)
    mogę już teraz rozliczać się z fiskusem, czy czekać jeszcze miesiąc do końca
    kwietnia?

    Za odpowiedzi dzięki z góry.

    Pozdrawiam
    Maciek