  • Data: 2009-10-05 10:26:17
    Temat: PIT-53 ...?
    Od: Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Wcześniej kontrolnie pytałem tu na grupie o sposób rozliczenia
    pracownika ambasady - odpowiedzi nie było.

    Teraz wiem nieco więcej, że niby należy się rozliczać poprzez PIT-53,
    tyle że ja tam nie widzę jakoś przypadku "pracownik ambasady". Chyba, że
    traktujemy to jako podmiot zagraniczny w Polsce - no to wtedy wszystko
    jasne.

    Rzekomo działa to tak (info od pracodawcy), że należy odprowadzić ten
    podatek, wpłacając pieniądze do US, dopisać w tytule wpłaty "PIT-53
    pracownik ambasady"... bez konieczności wypełniania formularza :) (?)

    Coś mi to nie wygląda dobrze i elegancko, co zresztą pani w US trochę
    potwierdziła mrucząc "oj, nie podoba mi się to".

    Wracam więc do pytania - jak się ma rozliczać pracownik ambasady, za
    którego pracodawca nie odprowadza zaliczki na podatek? Co więcej, uważa,
    że wpłacanie co miesiąc podatku na własną rękę jest ok i "wszyscy tak
    robią"... Raz w roku, co miesiąc, kwartalnie?

    Any ideas? Internet wiele mi nie podpowiada w tej kwestii..

    Pozdr,
    Tomek