  • Data: 2005-04-27 17:08:30
    Temat: PIT-37 dopłata
    Od: "Krzysiek" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W 2004 roku moim jedynym źródłem przychodów było wynagrodzenie z umowy o
    pracę. Sporządziłem dziś PIT-37 w oparciu o PIT-11 i wyszło mi że musze
    dopłacić fiskusowi 248 zł. Zadzwoniłem do personalnej z pytaniem dlaczego na
    co ona odpowiedziała że osiągnąłem w listopadzie 2004 kolejny próg podatkowy
    tyle że ona mi nalicza podatek 30 % w dopiero grudniu a za listopad mam
    starą stawkę 19 % - zgodnie z przepisami ustawy o podatku dochodowym od osób
    fizycznych. Czy rzeczywiście to jest zgodne z prawem że z własnej kieszeni
    tę dopłatę? Może jestem naiwny ale myślałem że skoro płatnik płaci moje
    podatki a ja nie mam żadnych innych źródeł zwiększających moje należności
    fiskusowi i nie korzystam z ulg powinienem wyjść na zero. Prosze o rozwianie
    mych wątpliwości
    Pozdrawiam
    Krzysztof Goździk