-
1. Data: 2003-10-27 16:05:44
Temat: PILNE !!! :) Czy mogę w koszty ????
Od: "HALKOMP nowe technologie" <h...@p...onet.pl>
Czy mogę wpisywać w koszty część opłaty najmu (jedno pomieszczenie w
mieszkaniu wydzielone na biuro), koszt energii (sublicznik dla 1
wydzielonego pomieszczenia), telefon (tylko rozmowy firmowe - biling) oraz
internet. Mieszkanie wynajmuje od niedawna na siebie (osoba prywatna),
właściciel nie może wynajmować firmom tylko na cele mieszkaniowe (skorzystał
z jakiejś ulgi na budowę na cele mieszkaniowe) oraz moja działalność
zarejestrowana jest na inny adres (mój poprzedni zamieszkania). Jak to
wszystko zrobić aby było najlepiej ? :) Jeżeli mogę to jakie brać faktury ?
na jaki adres działalności czy obecnego wynajmu ?
Dziękuję za pomoc i sugestię.
-
2. Data: 2003-10-29 22:26:00
Temat: Re: PILNE !!! :) Czy mogę w koszty ????
Od: "Ryszard G" <r...@S...wp.pl>
Użytkownik "HALKOMP nowe technologie" <h...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bnjfsu$28t$1@news.onet.pl...
> Czy mogę wpisywać w koszty część opłaty najmu (jedno pomieszczenie w
> mieszkaniu wydzielone na biuro), koszt energii (sublicznik dla 1
> wydzielonego pomieszczenia), telefon (tylko rozmowy firmowe - biling) oraz
> internet. Mieszkanie wynajmuje od niedawna na siebie (osoba prywatna),
> właściciel nie może wynajmować firmom tylko na cele mieszkaniowe
(skorzystał
Jesteś na dobrej drodze, aby narobić mu kłopotów US.
> z jakiejś ulgi na budowę na cele mieszkaniowe) oraz moja działalność
> zarejestrowana jest na inny adres (mój poprzedni zamieszkania). Jak to
> wszystko zrobić aby było najlepiej ? :) Jeżeli mogę to jakie brać faktury
?
> na jaki adres działalności czy obecnego wynajmu ?
>
Pewnie właścicielowi nie chodzi o ulgi ale oto, że wynajem na cele
mieszkaniowe jest zwolniony z vat a na inne cele ( w tym działalności
gospodarczej) jest stawka vat 22%.
Bez jego zgody _nie wolno_ ci w tym lokalu prowadzić działalności.
pozdrawiam
Ryszard