  • 1. Data: 2006-05-13 20:43:29
    Temat: Ordynacja podatkowa - art. 219
    Od: "Grek" <g...@o...pl>

    Witam,
    nie wiem czy to ta grupa, ale mam pytanie,
    w art. 219 OP jest odwołanie w sprawach nieuregulowanych - do niektórych
    artykułów decyzji, m.in. do 211
    i tu wychodzi paradox, ponieważ:
    art. 218 brzmi: "Postanowienie, od którego służy zażalenie lub skarga do
    sądu administracyjnego, doręcza się na piśmie"
    art. 211 brzmi: "Decyzję doręcza się stronie na piśmie"
    przy czym art. 219 zawiera delegację do art. 211.
    Z jednego komentarza do OP wyczytałem, że art. 211 powinien być w tym
    przypadku stosowany jednocześnie (czyt. łącznie) z art. 218,
    czego nie rozumiem, ponieważ te 2 artykuły są ze sobą w sprzeczności.

    z art. 218 wynikają tylko 2 przesłanki wysłania postanowienia,
    z art 211 wynika, że każdą decyzję doręcza się na piśmie

    jak można te 2 art. pogodzić?

    mam pewną hipootezę, ale jeszcze nie chcę jej ujawniać, ponieważ nie
    chciałbym komukolwiek coś sugerować, co byćmoże okaże się błędem.

    ma ktoś pomysł, jak stosować delegację z art 219 do art. 211 OP?
    po co ta delegacja powstała?

    Jeżeli w postanowieniu powoła się ktoś na art. z rozdziału Decyzje, to czy
    winien wysłać to postanowienie jeśli nie zachodzi żadna z przesłanek w art.
    218, czy nie?

    pozdr.
    G.W.

  • 2. Data: 2006-05-14 08:43:38
    Temat: Re: Ordynacja podatkowa - art. 219
    Od: "DI" <k...@w...pl>

    Żyjesz w Polsce - ....

  • 3. Data: 2006-05-14 15:45:10
    Od: "Grek" <g...@o...pl>

    > Żyjesz w Polsce - ....

    mimo wszystko chcę znaleźć racjonalne wytłumaczenie tego zapisu.
    Możesz mnie nazwać idealistą, ale uważam, że ustawodawca wie co robi.

    a ciekawi mnie po prostu samo odesłanie, dlaczego napisano, że "do
    postanowień stosuje się odpowiednio przepisy (...) art. 211", w
    brzmieniu:"Decyzję doręcza się stronie na piśmie", podczas gdy w art. 218
    uregulowano już formę doręczenia postanowienia?

    pozdr.
    G.W.