eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiOprogramowanie uaktualnienie - jaki wpis do ew. Środków Trwałych i WNP › Oprogramowanie uaktualnienie - jaki wpis do ew. Środków Trwałych i WNP
  • Data: 2004-12-09 14:42:52
    Temat: Oprogramowanie uaktualnienie - jaki wpis do ew. Środków Trwałych i WNP
    Od: tester <t...@t...tester> szukaj wiadomości tego autora

    Witajcie!

    Moja sytuacja:
    1. Zakupiłem rok temu 31.12.2003 grudniu program o wartości 4500 netto i przyjąłem go
    do
    używania 1.01.2004 odnotowując fakt w ew. ŚT i WNP ze stawką amortyzacji 50%
    2. Aktualizacja tego programu wygasa 31.12.2004
    3. Mając tę świadomość dokupiłem w ciągu tego roku wersję uaktualnienie za 3200
    netto z myslą "na cały przyszły rok 2005", którą aktywuję od 01.01.2005
    (kwoty mniejszej niż 3500 netto nie wpisywałem jako środek trwały/WNP i odliczyłem
    ją jako koszty w VAT )

    Jak teraz wpisywać do ew. ŚT i WNP to uaktualnienie?
    1. 31.12.2004 zamortyzować pocztakową wartość programu 4500 netto o 50%
    2. 01.01.2005 ulepszyć wartość programuP o 3200 netto?

    Czy wogóle nie ujawniac tego uaktuanienia w WNP i traktowac jako koszt a jedynie
    amortyzować wartość początkową o 50%

    Jaka ogólnie jest praktyka z uaktualnieniem programu, jak to robicie ?

    Jak postępowac z programami za 100 zł? wpisywać do ewidencji WNP, czy zostawiać
    jako koszt i będzie też dobrze?

    Pozdrawiam czekając na dobre pomysły ;)