  • 1. Data: 2006-08-27 15:53:35
    Temat: Oprogramowanie a urzad skarbowy
    Od: Metalek <m...@o...pl>

    Mam pytanie. Korzystam z darmowego oprogramowania do prowadzenia kiosku.
    Program zostal napisany kiedys przez firme TGsoft i nazywa sie
    "gospodarka materialowa". Mam kilka pytan poniewaz musze kupic kase
    fiskalna .

    1. Czy kazdy program ktory wspolpracuje z drukarka fiskalna musi miec
    akceptacje urzedu skarbowego ?
    2. Czy sa jakies standardowe protokoly komunikacji miedzy kasa a
    komputerem czy trzeba uwazac jaka kase sie kupuje ze wzgledu na to ze
    niekoniecznie musi ona wpsolpracowac z w.w. programem.
    3. Czym sie rozni drukarka fiskalna od kasy fiskalnej ? (czemu taka duza
    roznica w cenie)

    Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi

  • 2. Data: 2006-08-27 15:55:32
    Temat: Re: Oprogramowanie a urzad skarbowy
    Od: Metalek <m...@o...pl>

    Metalek napisał(a):
> [...]
    > niekoniecznie musi ona wpsolpracowac z w.w. programem.
    > 3. Czym sie rozni drukarka fiskalna od kasy fiskalnej ? (czemu taka duza

    Jeszcze jedno pytanie.

    Czy jest jakis okres waznosci oprogramowania tego typu. Program ktorego
    uzywam jest dosc stary.

    Pozdrawiam jeszcze raz

  • 3. Data: 2006-08-27 17:25:08
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

    Nie

    Trzeba uwazac. Ale kasa nie zalatwi Twojego problemu - musisz miec drukarke
    fiskalna

    Kasa jest urzadzeniem autonomicznym z ktorego mozesz
    odczytac sprzedaz towarow i ew. aktualizaowac stany magazynowe.
    Drukarka fiskalna ktora w uproszczeniu mowiac drukuje paragony
    fiskalne a calosc gospodarki materialowej prowadzi komputer.

    > Jeszcze jedno pytanie.
    >
    > Czy jest jakis okres waznosci oprogramowania tego typu. Program ktorego
    > uzywam jest dosc stary.

    Nie ma, chyba ze nie spelnia wymogów aktualnych przepisów

    Darek

  • 4. Data: 2006-08-27 17:56:33
    Od: Metalek <m...@o...pl>

> [...]
    > Drukarka fiskalna ktora w uproszczeniu mowiac drukuje paragony
    > fiskalne a calosc gospodarki materialowej prowadzi komputer.

    Hmm.

    http://www.kasyidrukarki.com.pl/index.php?a=id&id=21
    7&k=001

    Pod tym linkiem jest kasa z mozliwoscia drukowania paragonow wiec
    teoretycznie jest to tez drukarka fiskalna. Czy mam racje ?

  • 5. Data: 2006-08-27 20:07:52
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Metalek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Pod tym linkiem jest kasa z mozliwoscia drukowania paragonow wiec
    > teoretycznie jest to tez drukarka fiskalna. Czy mam racje ?

    Znasz jakas kase fiskalna, ktora nie potrafi drukowac paragonow????

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2006-08-28 00:37:47
    Od: Metalek <m...@o...pl>

    SDD napisał(a):
    > Użytkownik "Metalek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Znasz jakas kase fiskalna, ktora nie potrafi drukowac paragonow????
    >
    > Pozdrawiam
    > SDD

    W takim razie po co placic 2x wiecje za drukarke fiskalna jak mozna
    kupic kase fiskalna i miec podobne mozliwosci ? Nie rozumie tego ?

  • 7. Data: 2006-08-28 06:23:20
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

    > W takim razie po co placic 2x wiecje za drukarke fiskalna jak mozna
    > kupic kase fiskalna i miec podobne mozliwosci ? Nie rozumie tego ?

    Podobne, a to czyni wielka róznice :)
    Tu nie chodzi o mozliwosc drukowania paragonow, bo to musi drukowac
    kazde urzadzenie fiskalne ale o sposob 'obslugi' - kasa reczny, drukarka
    fiskalna za pomoca komputera.

    Darek

  • 8. Data: 2006-08-28 20:51:39
    Od: "IC" <m...@p...com>

    Użytkownik "Metalek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > W takim razie po co placic 2x wiecje za drukarke fiskalna jak mozna kupic
    > kase fiskalna i miec podobne mozliwosci ? Nie rozumie tego ?

    żadna znana mi kasa nie działa jak drukarka, nie może drukować z programu
    komputerowego. Twoja przykładowa współpracuje z komputerem tylko w :
    a.. programowanie kasy z komputera
    b.. odczyt zaprogramowanych parametrów kasy przez komputer i przeniesienie
    ich do innej kasy
    c.. odczyt danych o sprzedaży
    i tylko tyle. Jest to skandal i jakaś zmowa producentów, żeby za prostsze
    urządzenie bo tylko drukujące, brać dwa razy tyle pieniędzy.

  • 9. Data: 2006-08-31 22:26:11
    Od: "Archeo" <a...@w...pl.WYTNIJ.TO>

    Użytkownik "IC" <m...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > i tylko tyle. Jest to skandal i jakaś zmowa producentów, żeby za prostsze
    > urządzenie bo tylko drukujące, brać dwa razy tyle pieniędzy.

    Nie jest to zupełnie tak, drukarka fiskalna jest w rzeczywistości dużo
    bardziej skomplikowana od kasy fiskalnej. Drukarka musi "rozumieć i
    interpretować" to, co drukuje i rejestruje z komputera i zapamiętuje 100 000
    PLU (Posnet Thermal 5V) na nie jak kasa 1 000 PLU (Posnet Bingo). Różnic
    jest oczywiście dużo więcej, np drukarka zapamiętuje nowe PLU w trakcie
    sprzedaży (co wymaga pamięci i prędkości procesora), a kasa wymaga osobnego
    programowania, ale to już może na prv. Serwisuję drukarki i kasy, więc mam
    porównanie.
    Pozdrawiam
    Archeo