  • Data: 2002-05-21 12:57:46
    Temat: Odsetki
    Od: "WW" <w...@p...rtk.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Juz kiedyś pytalem na tej grupie o odsetki za nieterminowa wyplate nadplaty
    podatku VAT przez US.
    Krotko wiec powtorze o co chodzi.
    Kupilem maszyne do obrobki drewna. Poniewaz jestem VAtowcem w deklaracji VAT-7
    wykazalem nadplate i kwote do zwrotu. Jest to dosc duza kwota. US zgodnie z
    Ustawa mial 25 dni na zwrot VATu. W okresie od 05.04.br do 10.o5. br mialem 3
    kontrole z US w zwiazku z tym zwrotem. Za kazdym razem kontrola nie wykazywala
    zadnych nieprawidklowosci i za kazdym razem informowano mnie ze pieniadze
    przeleja na drugi dzien. Niestety. Pieniadze zostaly przelane ale z 15 dniowym
    poslizgiem po ustawowym terminie 25 dni. Nie dostalem zadnej decyzji o tym ze
    wstrzymuja wyplate czy cos takiego. Kontrole 2 byly wzywane a 3 kontrola u
    mnie w firmie.
    Na dodatek nie naliczono odsetek i nie przelano ich a tylko kwote ktora
    wykazalem w deklaracji VAT-7.
    Jest to dosc duza kwota i odsetki za te 15 dni beda dosc wysokie.

    W zwiazku z tym mam pytanie. Czy mam wystapic o naliczenie odsetek? Czy US
    mial obowiazek sam je naliczyc i odprowadzic na moje konto? Jak to zalatwic
    technicznie?

    --
    pozdrawiam
    WW