  • Data: 2002-04-04 11:34:09
    Temat: Odp: nowy VAT - stary VAT
    Od: "Orka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Maddy <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@i...pl...

    > Przecież przepis dotyczy *czynności* dokonania korekty, a tę wykonuję
    > już po wejściu w życie ustawy.
    > A ponadto. Biorę do ręki dziennik ustaw i czytam że wprawdzie cała
    > "ustawa o zmiasnie ustawy ble ble ble" wchodzi w życie w terminie 14
    > dni od dnia ogłoszenia. Ale oznacza to że interesująca nas korekta
    > możliwa jest dopiero 14 dni od ogłoszenia ustawy.
    > Ale wcześniej, w artykule drugim, znajdują się przepisy oikreslające
    > zakres czasowy stosowania niektórych nowych przepisów.
    > I co do niektórych przepisów jest jasno okreslone dla jakich rozliczeń
> [...]

    Mam złą wiadomość - już pojawiła się wypowiedź MF, że prawo do korekty
    dotyczy wyłącznie deklaracji składanych po 26 marca :-(

    Trzeba jednak pamiętać, że niedawno było głośno o wyroku NSA(dot. art. 19
    ust. 3b) , w którym sąd stwierdził że możliwe jest złożenie wniosku o
    stwierdzenie nadpłaty wraz z korektą deklaracji.

    Orka