  • Data: 2004-02-18 21:37:41
    Temat: Odp: części samochodowe
    Od: "kris" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik iz <i...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:c137ok$fvh$...@s...man.poznan.pl...
    > Ponieważ moje zastanawianie się nad tym punktem z ustawy o Vat art. 25
    ust.1
    > :
    > 2a) (238) części składowych zużytych do wytworzenia przez podatnika
    > samochodów, o których mowa w pkt 2, jeżeli samochody te zostały zaliczone
    > przez tego podatnika do środków trwałych,
    > a w szczególności nad wyrażeniem "służących do wytworzenia" a słownik
    języka
    > polskiego mówi, że wytwarzanie to produkcja z części produktu gotowego, a
    > tutaj jest przypadek remontu gotowego wyrobu, a nie wytwarzanie.
    Oczywiście
    > znam pismo Ministerstwa Finansów z 9 stycznia 1997 (PP3-8222-17/97/ERO),
    > ktore wyjaśnia tę okoliczność, ale tak głębiej się zastanawiać nad
    definicją
    > słowa z języka polskiego w sprawie wytwarzania to się kupy nie trzyma:).

    Zakładam, że samochód o którym mowa jest środkiem trwałym w firmie. Nie ma
    znadczenia czy jest ciężarowy, czy osobowy. Trzeba rozgraniczyć dwa pojęcia
    1. remonty i bieżące naprawy
    2. modernizacja i ulepszanie środka trwałego

    i ad. 1 remont polega zasadniczo na wymianie zużytej części, poniesione
    nakłady nie zwększają wartości użytkowej środka trwałego to jest to remont
    (bez klocków hamulcowych nie pojedziesz, ale wartość użytkowa pojazdu nie
    wzrośnie przez ich wymianę)

    te koszty w całości stanowią KUP

    ad.2 tutaj chodzi o modernizację, rekonstrukcję np. bagażnik dachowy,
    instalacja gazowa, itp.
    w tym przypadku podnosi to wartość środka trwałego, co musisz odnotować i
    odpowiednio zamortyzować.

    Mam nadzieję, że nie namieszałem zbytnio

    Krzysiek
    <<<<Choroba Alzheimera ma i plusy - codziennie poznajesz nowych ludzi. >>>>