  • Data: 2004-02-18 22:28:48
    Temat: Odp: części samochodowe
    Od: "kris" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik iz <i...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:c13c1h$inb$...@s...man.poznan.pl...
    > Hej Krzysiek ja mówię o odliczeniu Vat, a nie o kosztach.
    > Oczywiście jest to środek trwały, i nie jest to rekonstrukcja, jest to np.
    > wymiana klocków hamulcowych. Ładowność poniżej 500 kg.
    > Można odliczyć Vat do części zamiennej?
    > Można odliczyć Vat od usługi w tym przypadku?
    > pozdrawiam
    > iz

    Ja odliczam :)

    ...zakaz odliczania VAT naliczonego przy zakupie części składowych zużytych
    do wytworzenia samochodów osobowych oraz innych (...) do 500 kg, jeżeli
    samochody zostały zaliczone do śr. trwałych (art. 25 ust.1 pkt 2a ust. o
    VAT)

    Częścią składową rzeczy (kodeks cywilny) jest to, co nie może być odłączone
    od niej bez uszkodzenia lub istotnej zmiany całości....
    czyli częścią składową rzeczy będzie wszystko co jest z nią połączone na
    tyle mocno że odłączenie spowodowałoby zasadniczą zmianę. W tym przypadku
    chodzi zarówno o silnik, kierownicę, jak i klocki hamulcowe, a nawet o filtr
    oleju, czy paliwa. I nie możesz odliczyć VAT jeśli części zostały użyte do
    wytworzenia samochodu. Ale remont to nie wytworzenie tylko zakup części
    (usług) związnych z bieżącą eksploatacją samochodu i art. 25 ust.1 pkt 2a
    ust. o VAT go nie dotyczy.

    Opieram się częściowo na publikacji "Samochód w firmie" Dorota
    Kosacka-Łędziewicz, Dom Wydawniczy ABC, ISBN 83-7284-761-4

    Krzysiek
    <<<<Choroba Alzheimera ma i plusy - codziennie poznajesz nowych ludzi. >>>>