    From: "Adam" <b...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki,pl.biznes,pl.biznes
    Subject: Odp: Pytanie.
    Date: Tue, 12 Aug 2003 20:29:16 +0200

    Użytkownik złodziej podatków <e...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bhb7m2$dsq$...@a...news.tpi.pl...

    > I nie wyniknie tak dlugo jak dlugo wszyscy beda podchodzili do tego tak
    jak
    > dotychczas.
    > Na moj apel odpowiedziala 1, slownie jedna osoba. W tym tempie to
    > zorganizujemy sie jak dobrze pojdzie za jakies 50 lat. Jezeli ktos uwaza
    ze
    > nie jestem predestynowany to tego aby zajmowac sie ta konkretnie sprawa to
    > nie widze najmniejkszego problemu. W kazdej chwili mozna to przejac. Tym
    > bardziej ze sa na grupie ludzie naprawde wyksztalceni i oblatani w tych
    > sprawach.

    Nawet za 50 lat nic z tego nie wyniknie,bowiem zeby cos tworzyc trzeba
    najpierw miec konkretny cel po co to tworzyc.Nie podales zadnych
    racjonalnych propozycji dzialania,wiec nie wiem czemu sie dziwisz ze pomysl
    ten nie ma nie ma odzewu.Przedstaw najpierw konkretne i racjonalne
    propozyucje,a odzew napewno bedzie.

    > Wlasnie mialem na mysli strajk sklepikarzy. Jezeli raz czy drugi nie kupi
    > " swoim sklepiku" bulek na sniadanie to moze jeden z drugim zastanowi sie
    co
    > jest grane. Poza tym taka spektakularna akcja zpowoduje ze sprawa sie
    > naglosni.

    Ale bzdury...I co z tego by wyszlo gdyby nawet kilku sklepikarzy sie na to
    dalo nabrac ? Sklepow jest mnustwo,wiec ludzie poszliby do marketow albo
    innych sklepow i poprzez takie podejscie do klienta sklep stracilby
    klientow.
    Poza tym takie sklepy zaopatruja sie u producentow art.codziennego uzytku u
    watpie czy po tego rodzaju wybrykach piekarz,masarz i8 inni chcieliby
    dostarczac produkty do takiego sklepu.
    I wreszcie pytanie podstawowe: Co temu winni sa zwyczajni ludzie ?

    > Widze to w ten sposob ze otworzymy sklepy np. we wtorek ze znacznym
    > opoznieniem.
    > I juz widze jak wszyscy o 6 rano pedza do np. REALA po bulki i mleko. Ci
    > ktorzy mieszkaja tam w poblizu i tak tam pojda, a reszta byc moze pojedzie
    > albo zrezygnuja z zakupow tych artykulow tego dnia. Jestem pewien ze kilka
    > takich akcji odnioslo by co najmniej ten skutek ze zrobilo by sie glosno.

    Raczej po kilku dniach taki sklep padnie z braku klientow:-).

    > Ja program konsolidacji srodowiska bedzie przebiegal tak jak dotychczas to
    > na pewno nikt nie bedzie sie z nami liczyl. Ani teraz ani w przyszlosci.

    Przy nierozsadnym dzialaniu nie bedzie sie liczyl jeszcze bardziej.

> [...]
    > Placimy za to ze nas olewaja, ze nie informuja o istotnych z naszego
    punktu
    > widzenia sprawach, zamiast dostac odpowiednia ilosc drukow deklaracji
    > podatkowych placimy za ich kopiowanie, a zeby bylo jeszcze ciekawiej to
    > punkty ksero zostaly dodatkowo obciazone oplata reprograficzna czy jak tam
    > sie ona nazywa. O jakichkolwiek zmianach w przepisach podatkowych
    > dowiadujemy sie z gazet, bo dzienniki ustaw wychodza po kilku miesiacach a
    > na ogol ustawa obowiazuje po 14 dniach od uchwalenia.

    Trudno wymagac aby wszelkie nowe przepisy i zmiany doreczano do kazdego
    obywatela,w koncu to jest koszt i kto za to ma placic ?
    Pozdrawiam
    Adam