  • Data: 2002-09-04 09:02:05
    Temat: Odp: Pierwsza deklaracja Vat - kiedy ?
    Od: "Krys" <g...@p...onnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Robert <r...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:al3das$icj$...@n...onet.pl...
    > Witam
    > Gogluję i gogluję a odpowiedzi jakoś znaleźć nie mogę :)
    >
    > Znajoma w maju założyła sobie DG - wpis do ewidencji i vat załatwione.
    > Rozpoczęcie działalności planowane jest na 1 październik. W czerwcu,
    lipcu
    > i sierpniu kupowała wyposażenie otrzymując faktury vat.
    > Pytanie jest takie: kiedy musi (musiała) złożyć pierwszą deklarację vat
    > (cały czas brak sprzedaży - więc zgodnie z ustawą .... chyba nie musiała
    jej
    > składać) i co z vatem za czerwiec?
> [...]
    jesli " w maju...vat załatwione" znaczy, że w maju złożyła VAT - R to na
    drugiej stronie tegoż formularza jest rubryka - "miesiąć za
    którypodatnikzłoży pierwsza deklaracja".
    jesli nie zlozyla VAT-R to musi (wczsniej mogla) to zrobic przed pierwsza
    sprzedaza. Istnieje procedura, aby mozna odzyskac vat z faktur z okresu, gdy
    nie bylo sie jeszcze vatowcem, przy czym dotyczy to jak dobrze pamietam
    tylko towarow w magazynie, w przeciwnym razie nie bedzie mozna odliczyc vat
    od faktur zakupu z czerwca - sierpnia.

    krys