  • Data: 2008-03-04 23:53:57
    Temat: Odp: Odp: umowa o dzieło bez VAT
    Od: "Cavallino" <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0803042319300.2252@athlon64...

    > Ba... chyba te mądre poradniki, co o nich Maddy pisała, trzeba by
    > poczytać.
    > Tak na mój gust niezbędna jest "osoba trzecia" w tych umowach, skoro
    > warunkiem jest rzeczona "odpowiedzialność", czyli umowy robione
    > bezpośrednio na potrzeby zamawiającego są problematyczne.

    No dobra - a sytuacja że piszesz dla kogoś program na umowę o dzieło, a ten
    ktoś pod swoim szyldem sprzedaje go dalej?
    I to on odpowiada za niego wobec swoich klientów?

    > Ta.... to niby ja, szary podatnik mam wiedzieć? :O
    > Posłów trza by spytać, w końcu powinni wiedzieć za czym głosowali :P
    > IMO jest kłopot, aby istniała umowa *nie* nakładająca "więzów".

    Ale jakich więzów bo tego właśnie nie mogę pojąć?
    Chodzi o więzy wykonawcy wobec osób trzecich niż zamawiający?
    W powyższym przypadku raczej ich nie ma.