    From: "ofirka" <o...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Odp: Odp: internet
    Date: Tue, 11 Mar 2003 19:36:05 +0100

    > Najpierw ustal czy ten komputer został wpisany czy nie, bo
    > w jednym zdaniu podałeś dwie sprzeczne informacje :>
    > Jeśli ten komputer ma służyć "w firmie" - to jedynym wyjściem
    > wydaje się być wpisanie go do EŚT (i amortyzacja, być może
    > jednorazowa).

    wedlug tego co przeczytalam odnosnie robienia inwentaryzacji na liscie
    powinny sie znalezc nie tylko towary handlowe firmy, ale rowniez te ktore w
    dniu zaprowadzenia spisu znajduja sie w firmie, a wiec musialam tam wpisac
    komputer, mimo ze nie na sprzedaz i nie firmowy:)

    (o magazynie)
    > I bardzo dobrze. AFAIK nie ma potrzeby !! Możesz podać przepis
    > na podstawie którego powinien "być prowadzony" ??

    a bo sama w koncu nie wiem co jest, czego nie i dlaczego:)

    > A jakie były ?? (już mi początek wątku wyparował !)

    Pierwsze dotyczylo sposobu ksiegowania wplywow na konto tytulem abonamentow
    internetowych placonych przez klientow - musze to robic raz w miesiacu bo
    tylko raz w miesiacu mam wyciag, nie wiem czy mam to ksiegowac jako "wplywy
    tytulem abonamentow na miesiac xx" odsylajac do wyciagu i podawac kwote
    laczna czy mam to ksiegowac jako kazdego klienta osobno w zaleznosci od tego
    kiedy zaplacil (program komputerowy na to pozwoli, drukuje ksiege raz w
    miesiacu, ale gdyby to bylo na papierze to sobie tego nie wyobrazam;)...?
    czy moze musze zamowic wyciagi kazdodniowe??

    Drugie pytanie dotyczylo ksiegowania abonamentu za lacze - czy jest to zakup
    towaru handlowego czy inny? Zakladajac, ze odsprzedajemu lacze w malych
    kawaleczkach pojedynczym ludkom:)

    No i jeszcze jedno - wydalismy mase pieniedzy na budowe sieci - jest to
    inwestycja, nie wiem tez gdzie to wpisac, jak to amortyzowac itd. W
    koncu.... to sa rurki, zlaczki, kable, uchwyty, skorzynki, pojedynczo
    kosztuja niewiele, ale teraz (zrobilam "magazyn") wyszlo, ze mam w tym
    utopione sporo pieniedzy.

    Pozdrawiam,

    Anna Kierzkowska