  • Data: 2003-03-10 08:53:50
    Temat: Re: Odp: internet
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 9 Mar 2003, ofirka wrote:
    [...]
    >+ > *Jaki* spis ??
    >+ > Początkowy, roczny, na zamknięcie DG ;)... ??
    >+ > "Normalny" - to towary handlowe.
    >+
    >+ poczatkowy
    >+ i
    >+ roczny
    >+
    >+ W poczatkowym wpisany zostal komputer osobisty (firma sprzedaje tez sprzet),
    >+ ale jako wlasnosc prywatna i nie na sprzedaz, zatem poczatkowy 0. Czy to
    >+ dobrze czy nie - nie wiem.

    Najpierw ustal czy ten komputer został wpisany czy nie, bo
    w jednym zdaniu podałeś dwie sprzeczne informacje :>
    Jeśli ten komputer ma służyć "w firmie" - to jedynym wyjściem
    wydaje się być wpisanie go do EŚT (i amortyzacja, być może
    jednorazowa).

    >+ Z rocznym mam problem, wyposazenia ktore zostalo zakupione na stan firmy mam
    >+ nie uwzgledniac czy uwzgledniac?

    Nie, *tylko* towary handlowe !
    Przecież wiesz gdzie został wpisany w KPiR: do kulumny 10 czy 14 :]

    >+ Nie handluje sie tu dziurkaczami, a tenze
    >+ zostal zakupiony i nalezy do firmy...a przy (tfu) likwidacji bedzie mogl byc
    >+ sprzedany;)

    O to niech cię głowa nie boli: spis "końcowy" jest *inny*, weź
    i przeczytaj to rozporządzenie ds. KPiR... !
    Nie ma zakazu sprzedaży ŚT i wyposażenia. Właśnie rozliczenie
    remanentu rocznego "autobilansuje" podatek jak należy (bo
    cykl rozliczania w KUP tow. handlowych i ŚT jest jak widzisz
    inny).

    >+ Nie byl prowadzony magazyn niestety,

    I bardzo dobrze. AFAIK nie ma potrzeby !! Możesz podać przepis
    na podstawie którego powinien "być prowadzony" ??

    >+ stwierdzam, ze trzeba naprawic ten blad.

    Na mój gust słowo "trzeba" i "błąd" są nie na miejscu.
    *MOŻESZ* sobie prowadzić magazyn, ale jak ktoś kiedyś
    zwracał uwagę - chyba lepiej nie mieć nadmiaru papierów
    "oficjalnych", w razie gdyby się popełniło błąd...
    Natomiast IMHO do "samokontroli" - to i owszem, raczej
    pomaga...
    BTW: właśnie dość ciekawy wyrok był ostatnio omawiany, m.in.
    w biznes-radio (czy jak mu tam, PR1 8:30) - spółka sądziła
    się z US, który nie chciał usługi weryfikacji "papierów"
    uznać za KUP. Spółka m.in. odmówiła USowi wglądu w wyniki
    kontroli, motywując (słusznie) że po to robiła weryfikację
    żeby samemu usunąć błędy i nie popełniać ich w przyszłości
    - a nie żeby dawać USowi do ręki dowód popełnienia uchybień...
    Jakoś karkołownie się skończyło: NSA nie uznał argumentów
    spółki ale uznał że podatek się nie należał :)

    >+ Nadal nie mam odpowiedzi na dwa pierwsze pytania,

    A jakie były ?? (już mi początek wątku wyparował !)

    pzdr, Gotfryd
    (KPiR, VAT)