    From: "Krzysztof Machała" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Odp: Odp: Odp: VAT - sprzedaż towarów używanych
    Date: Mon, 21 Apr 2003 08:46:36 +0200
    Sender: k...@p...onet.pl@pa167.gac.sdi.tpnet.pl

    Jeśli chodzi o działalność komisową to dokładnie wiem jak to wygląda.
    (Umowa komisu - FV KOMIS - FV za prowizję) te trzy dokumenty stanowią
    komplet. Problem pojawia się wtedy gdy klient przynosi np: "zestaw
    komputerowy" ale chce gotówkę(cena jest bardzo atrakcyjna), ja sprzedając
    ten zestaw na części lub w połączeniu z innymi częściami (z innych zestawów)
    zarobię 2-3x więcej, jak wtedy wystawić FV KOMIS (musi być do każdej umowy
    komisu a elementów w zestawie komputerowym jest minimum 15 i każdu może być
    z innej umowy komisu), kiedy wystawić FV za prowizję (kiedy sprzedam ostatni
    element zestawu?) i czy wogóle mogę sprzedać taki komputer w
    częściach(zakładam że komitent się zgadza- z resztą i tak dostał już
    gotówkę)?

    Dlatego też na początku pytałem jak w takim przypadku można legalnie kupować
    sprzęt od ludzi i legalnie go sprzedawać nie płacąc VAT-u od całości.
    (Komisem w tym przypadku chyba nie bardzo się da).

    Dlatedo gdyby ktoś miał jakiś konkretny pomysł jak rozwiązać ten problem to
    bardzo proszę o podpowiedź.

    Pozdrawiam
    Krzysiek