  • Data: 2004-07-20 20:23:55
    Temat: Odp: Jak rozliczyc strate w malej firmie?
    Od: "kompart" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik acpex <r...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:cd5u4o$qnl$...@n...news.tpi.pl...
    > Prowadze od niedawna mala 1 os. firme.
    > Przez 6 mies. mialem same straty (takze nadplaty vatu).
    > W deklaracjach wykazywalem straty.
    >
    > W czerwcu pierwszy raz mam wiekszy przychod niz koszty. Czyli zysk.
    > Jak w druku podatku dochodowego rozliczyc strate z ub. okresow.
    > W tabelce jest tylko przychod/koszty/strata/zysk.
    > Dzieki za pomoc
    > W deklaracji PIT 5 wykazujesz narastajaco przychody od poczatku roku ,
    koszty od początku roku [od poczatku prowadzenia działalności ] więc
    wyliczony dochód będzie wypadkową całego okresu prowadzonej działalności i
    skonsumuje twoją stratę . Strata odliczana jest jedynie w zeznaniu rocznym
    i to w okresie 5 lat. W trakcie roku deklarujesz zaliczki na podatek
    dochodowy co miesiąc i dopiero po zakończeniu roku po rozliczeniu dochodu z
    uwzględnieniem różnic remanenetowych wychodzi wynik na działanlności dochód
    lub strata. powodzenia