  • 51. Data: 2011-09-05 07:57:04
    Temat: Re: Odm?wienie wpisania nipu do faktury
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Sep 2011, s...@a...pl wrote:

    [...komuś..., BTW: czemu wrotek nie ma?]

    > Miałem na myśli kupujacego tego samego "gatunku". A chodziło o to w tym
    > wątku, że hurtownia może odmówić sprzedaży 1 sztuki. W mojej ocenie jeśli
    > hurtownia sprzedaje Kowalskiemu po jednej cegle to nie może odmówić jednej
    > cegły Nowakowi, bo popełni się wykroczenie.

    Powoli.
    Wykroczenie jest uwarunkowane świadczeniem sprzedaży "detalicznej", co
    rozumieć wypada jako sprzedaż:
    - w ofercie publicznej
    - dla konsumentów
    Tylko i wyłącznie.

    Do tego dochodzi wymóg "przeznaczenia do sprzedaży": osoba uprawniona
    (prowadzący przedsiębiorstwo) może towaru *nie* przeznaczyć i karze
    nie podlega, ale jeśli już towar wystawiono to faktycznie może
    "podpaść". Pracownik który dostał towar z dyspozycją sprzedaży
    (i go ukrywa) oczywiście podpada.

    Przepis:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-wykroczen-1
    _2_146.html
    +++
    135
    Kto, zajmujšc się sprzedażš towarów w przedsiębiorstwie handlu
    detalicznego lub w przedsiębiorstwie gastronomicznym,
    ukrywa przed nabywcš towar przeznaczony do sprzedaży
    lub umyœlnie bez uzasadnionej przyczyny odmawia sprzedaży takiego towaru,
    ---

    > A teraz?

    J.w.
    Przesądza oferta.
    Zaczynając od szyldu i faktu wpuszczania do lokalu "każdego jak leci"
    po wystawienie towaru na półce lub sporządzenie odpowiednich adnotacji
    w dokumentach przyjęcia towaru.

    Podobny zapis jest przy usługach: "odmawia œwiadczenia, do którego
    jest obowišzany".
    Najpierw musi się podjąć konkretnego obowiązku, później albo
    z ustawy albo z własnej oferty dopiero staje się "zobowiązanym".

    pzdr, Gotfryd