  • Data: 2006-04-22 16:55:36
    Temat: Odliczenie za Internet - proszę o sprawdzenie
    Od: "Walenty Kusiak" <k...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Do obliczeń przyjąłem kwoty należne za abonament za internet, z wszystkich
    faktur VAT, opłaconych w 2005 r.
    Pierwsza faktura:
    - termin płatności - 31.12.2004
    - zapłacono - 05.01.2005
    Ostatnia (12-ta) faktura:
    - termin płatności - 26.11.2005
    - zapłacono - 29.11.2005
    Wyszło mi ok. 3400,00 zł (łącze DSL - nie na firmę, kilkuosobowa lokalna
    społeczność, łącze na mnie i małżonka).
    Rozliczam się wspólnie z małżonkiem, faktury są wystawiane na nas oboje.
    Małżonek nie uzyskał za 2005 r. dochodów.
    Do PIT-O (część B, poz. 19) wpisałem całą kwotę 3400,00 zł (zamiast połowy,
    czyli 1700,00) - zaokrąglam do 760,00 zł.
    Do PIT-O (część B, poz. 20) nie wpisuję nic, ponieważ małżonek nie uzyskał w
    2005 r. dochodu i jeżeli dobrze rozumiem, to i tak nie będzie miał od czego
    odliczyć przypadającej na niego kwoty 1700,00 zł.
    Ogólnie do odliczenia z całej zapłaconej za internet kwoty 3400,00 zł, do
    odliczeń przyjmuję tylko 760,00 zł, z czego zostanie mi zwrócone 19% czyli
    144,40 zł.

    Proszę o informację, czy dobrze w tym przypadku kombinuję ;)