  • Data: 2005-04-09 17:14:09
    Temat: Odliczenie VAT od zakupów za granicą
    Od: "Paweł R." <pawelbestia[Usun_to]@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Rozliczam się na KPiR oraz Vat. Prowadzę usługi budowlane i jestem
    zarejestrowany jako Vat UE. W Szwecji wykonywałem usługę budowlaną na rzecz
    podatnika VAT, a więc taka usługa dla celów VAT jest opodatkowana w Szwecji.
    Mam natomiast problem z fakturami dotyczącymi wydatków (kosztów) w Szwecji.
    Księgowa w Szwecji powiedziała mi, że mogę tam wystąpić o zwrot VAT z tych
    faktur. Wyczytałem, że rzeczywiście mogę ale do wniosku muszę dołączyć
    oryginały faktur. Mam więc pytanie co z podatkiem dochodowym, bo sądzę, że
    mogę te faktury zaksięgować w koszty, z tym że nie będę miał oryginałów tych
    faktur. No właśnie czyli może wystarczy kserokopia tych faktur potwierdzona
    przeze mnie a może nusi być potwierdzona przez notariusza i po jakim kursie
    mogę je zaksięgować? A może mogę odliczyć ten VAT u nas w kraju od tych
    faktur.
    Może ktoś zetknął się już z tym problemem, bo ja czytam i czytam za dużo nie
    wyczytałem.

    Pozdrawiam
    Paweł R.