eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiOdliczenie VAT i uznanie za KUP zakupów dokonanych PRZED rejestracją DG › Odliczenie VAT i uznanie za KUP zakupów dokonanych PRZED rejestracją DG
  • Data: 2006-07-28 14:13:36
    Temat: Odliczenie VAT i uznanie za KUP zakupów dokonanych PRZED rejestracją DG
    Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    Chcę kupić program komputerowy za 500zł brutto, Mógłbym już teraz podać
    sprzedawcy swoje imię nazwisko i NIP, a za parę dni zarejestrować DG

    Nie wiem, co z KUP, ale VAT byłby chyba nieodliczalny. Jak odliczyć ten VAT?

    Czy wystarczy wystawienie faktury dzień po rejestracji działalności?
    I podanie terminu płatności np. 4 tygodnie, aby urząd skarbowy zdąrzył mnie
    zarejestrować jako podatnika czynnego VAT? Czy zapłacenie faktury przed
    terminem płatności (i przed rejestracją jako płatnik czynny VAT) uniemożliwia
    mi odliczenie VAT?

    Pod starą ustawą VAT-owską ludzie brali paragon a potem przychodzili z nim i po
    tygodniu lub po miesiącu prosili o wypisanie faktury na właściwe dane. Wtedy
    sprzedawca miał prawo np. dokumentując sprzedaż dokonaną 1 sierpnia, wystawic
    fakturę z datą sprzedaży "sierpień" (bez podania dnia sprzedaży, a na
    wystawienie faktury miał czas do 7 września. Te 5 tygodni zwłoki pozwalało
    kupującemu stać się przedsiębiorcą i płatnikiem VAT

    Czy obecnie jest to możliwe?

    Albo czy istnieją inne sposoby na odliczenie VAT od opisanych wyżej zakupów?