eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiOdliczenie VAT i uznanie za KUP zakupów dokonanych PRZED rejestracją DG › Re: Odliczenie VAT i uznanie za KUP zakupów dokonanych PRZED rejestracją DG
  • Data: 2006-07-28 19:42:23
    Temat: Re: Odliczenie VAT i uznanie za KUP zakupów dokonanych PRZED rejestracją DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 28 Jul 2006 s...@o...pl wrote:

    > Chcę kupić program komputerowy za 500zł brutto, Mógłbym już teraz podać
    > sprzedawcy swoje imię nazwisko i NIP, a za parę dni zarejestrować DG
    >
    > Nie wiem, co z KUP,

    Nikt nie podał jak obejść zapis: "*KOSZT poniesiony *w *CELU* uzyskania
    przychodu".
    Przezornie spytam: załóżmy że ktoś kupuje halę fabryczną. Do tego
    trochę maszyn - jakieś młoty pneumatyczne, walce, giętarki...
    No i zatrudnił 112 osób. Acha - i kupił materiały do produkcji.
    Ale przez cały kwartał nic nie sprzedaje: tylko kupuje, ludzie
    pracują to im płaci...
    Prowadzi DG czy nie? ;)
    IMO twierdzenie że zakup był *w celu* gospodarczym (nie jest to
    pieczątka czy formularz albo inna opłata skarbowa, czyli coś
    "ubocznego" - program jak mniemam ma być wprost "dla DG" potrzebny)
    jest śliskie jako dowód że DG w momencie nabycia była prowadzona.
    Tak jak u tego gościa co to halę i 112 ludzi...

    > ale VAT byłby chyba nieodliczalny. Jak odliczyć ten VAT?

    Już wiesz - być podatnikiem *zarejestrowanym*.
    A podatnikiem jest... osoba "wykonująca działalność".
    Czyli również nie można się zarejestrować do VAT *przed* rozpoczęciem
    DG.

    > Czy wystarczy wystawienie faktury dzień po rejestracji działalności?

    IMO tak. Zacząłem działalność "na styk" - właśnie na dzień zawarcia
    umowy z TP S.A. :)

    > I podanie terminu płatności np. 4 tygodnie, aby urząd skarbowy zdąrzył mnie
    > zarejestrować jako podatnika czynnego VAT? Czy zapłacenie faktury przed
    > terminem płatności (i przed rejestracją jako płatnik czynny VAT) uniemożliwia
    > mi odliczenie VAT?

    Termin płatności jest BEZ ZNACZENIA!
    Skąd wziąłeś taki wymóg? Po złożeniu deklaracji podatnik jest
    zarejestrowany i już (no, można rozważać czy od dnia następnego).
    To kiedy US mu wyda "potwierdzenie" jest IMO bez znaczenia!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)