  • Data: 2004-01-10 19:23:01
    Temat: Odliczenia od podatku od osób fizycznych - podstawa
    Od: Robert Gomułka <c...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    to pierwszy mój post na tą grupę - przeglądałem wcześniej google i archiwum,
    ale nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi na mój problem.
    Mianowicie w zeszłym roku zapisałem się na studium. Wpłaciłem kwotę w
    wysokości ok. 2500 zł na konto uczelni.
    W tym roku chciałem dokonać odliczenia od podatku z tego tytułu. Problem
    jest tego typu, że spóźniłem się z prośbą o fakturę, o którą poprosiłem
    dopiero dziś.
    W związku z tym mam kilka pytań. Czy podstawą odliczenia od podatku może być
    dowód wpłaty? Na jakiej podstawie prawnej? Czy zależy to od urzędu
    skarbowego? Czy powinienem wysłać do niego zapytanie na piśmie? Czy faktura
    jeśli będzie z datą tegoroczną może posłużyć do odliczenia za zeszły rok?
    Czy istnieje może jakiś inny sposób wykorzystania odliczenia?
    Pozdrawiam i mam nadzieję, że te kilkaset złotych, które bądź co bądź mi się
    należą, uda mi się jakoś odzyskać.
    Robert