  • Data: 2003-08-29 21:22:08
    Temat: O refakturze (odpowiedź)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W związku z pytaniami (na priv) w związku z moją
    zaczepką :) o "refaktury" (jakoby nieistniejące, acz
    żyjace w realnym świecie wskutek "interpretacji sądowej")
    i wyroki (podobnoż trudne do lokalizacji) zapodaję
    omówienia tychże, wg których ukształtowane jest moje
    pojęcie "refaktury"; sygnatury spraw/wyroków/uchwał
    zapodane są w opisach:
    http://www2.gazeta.pl/firma/1,31762,667815.html
    http://www2.gazeta.pl/firma/1,31761,439898.html

    ...tu są dodatkowo wskazania na interpretacje MF:
    http://www.wardynski.com.pl/news/pl/wiadomosc.php?id
    _wiad=186

    ...a tu przykładowe stanowisko IS/US używające rzeczonego
    pojęcia w odpowiedzi na pytanie:
    http://www.is.wroc.pl/idp/is/vat.html

    Streszczenie dla leniwych: AFAIK refakturować można, w tym
    towary i usługi do których sprzedaży nie mamy prawa (!)
    jak np. energia elektryczna (akcyza !!), telefon (koncesja!)
    pod warunkami, z których najważniejszymi są:

    - uboczność sprzedaży (nie jest to celem operacji gospodarczej,
    ale pomaga realizować ów cel - np. rozliczyć najemcę)
    - nienaliczanie marży
    - rozliczanie na podstawie *pomiaru*; musi być licznik,
    IMHO rozliczanie C.O. na podstawie np. "podzielnika"
    [obojętnie czy "podzielnik" jest u nas czy najemcy !]
    nie wchodzi w grę !

    Pojęcia "refaktura" ustawa o VAT ani PDOF/PDOP nie używa,
    ale IMHO nie zaszkodzi *pod* opisem "faktura VAT" lub
    w opisie pozycji użyć określenia "refaktura" - zawsze
    widać o co poszło :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)