  • 11. Data: 2005-03-21 17:56:57
    Temat: Re: Nowa DG - moze ktos sie zlituje i podpowie. Prosze :-)
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <d1n01a$202$1@achot.icm.edu.pl>,
    "Piter" <p...@p...onet.pl> wrote:

    > No a jesli zamierzam zajmowac sie pisaniem oprogramowania na telefony
    > komorkowe?
    > Czy to nie jest wiarygodne wytlumaczenie? (Naprawde zamierzam).

    Ale toć Gotfryd Ci tłumaczy, że problem możesz mieć nie tyle z
    wykazaniem, że używasz w DG, co z udowodnieniem, że *kupiłeś w celu*
    prowadzenia DG. A po zaliczeniu tej komórki do środków trwałych możesz
    jej używać jako przycisku do papierów i nie będzie się do czego
    przyczepić.

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 12. Data: 2005-03-21 18:17:45
    Od: "Piter" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > prowadzenia DG. A po zaliczeniu tej komórki do środków trwałych możesz
    > jej używać jako przycisku do papierów i nie będzie się do czego

    Kumom ;-)

  • 13. Data: 2005-03-21 18:35:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Mar 2005, Piter wrote:

    >+ No a jesli zamierzam zajmowac sie pisaniem oprogramowania na telefony
    >+ komorkowe?
    >+ Czy to nie jest wiarygodne wytlumaczenie? (Naprawde zamierzam).

    ...ale nie chodzi o "wiarygodność" lecz o "podstawę prawną" :)
    Wydatki (koszty) mogą być różne... ale nie wszystkie można zaliczyć
    w KUP podatkowy :[

    I choć "ogólna definicja KUP" jest dość pojemna, to zawiera owo
    (magiczne ?) określenie "nabyte w celu". *W CELU*.
    Jeśli coś zostało wobec tego nabyte *w innym* celu - to sama "zmiana
    przeznaczenia" nie daje prawa zaliczenia w KUP. Coś nabyte "dla
    siebie" (w celu osobistym) z zasady nie jest KUP - chyba że
    jakiś przepis szczególny pozwala...i takie przepisy są, na przykład
    pozwalające zaliczyć "część wydatków związanych z lokalem" w rozp.
    ds. KPiR.

    A dla ST jest wyraźny wyjątek w ustawie: aby amortyzację ST zaliczyć
    w KUP wystarczy :) jeśli "stanowi własność lub współwłasność podatnika".
    Nie jest ważne kiedy, za co i po co kupił: ma i chce "wykorzystywać
    w DG" to może WP amortyzować w KUP :)
    W zamian próba określenia WP może być - jak widzisz w innym wątku
    - podstawą do całkiem ciekawych dyskusji :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)