  • Data: 2006-04-01 14:16:28
    Temat: Niewpłacona zaliczka na podatek dochodowy (PIT-5)
    Od: "Jarek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Jednosobowa DG
    KPiR
    VAT-7K
    PIT-5 (wybrałem już w zeszłym roku wariant uproszczony, bez składania
    deklaracji comięsiecznych PIT-5, tylko wpłata comiesiecznych zaliczek w
    wysokości 1/12 .... itd.)

    No i zdrzyło się pierwszy raz, że zapomiałem przelać podatek (czyli tą
    comiesięczną zaliczkę) z tytułu PIT-5 za marzec, dzisiaj dopiero to zauważyłem.
    Kwota tej zaliczki nie jest wysoka bo 78 zł 34 gr. Rzumiem że jak najszybciej
    włacić do US tą kwotę plus odsetki. Poniżej moje wyliczenie odsetek:

    Rodzaj odsetek: podatkowe
    Odsetki od zaległości podatkowych (od 01 marca 2006 r) w stosunku rocznym: 11%
    Podstawa naliczania odsetek: 78 zł 34 gr
    Liczba dni w roku: 365
    Data powstania zaległości (chyba następny dzień po 20 marca ?): 21 marzec 2006 r
    Data zapłaty zaległości (tego dnia zrobie przelew z mabnku): 03 kwietnia 2006 r
    Liczba dni zaległości: 14
    Naliczone odsetki: 0 zł 33 gr

    a tak wyliczyłem: 78,34 zł x 14 dni x (0,11 : 365 dni) = 0,3305 czyli 0 zł 33 gr
    więc nawet poniżej 50 gr więc do 1 złotówki zaokrąglić nie mogę
    Tak więc zaległości podatkowej NIE MA :) czyli przelewam samą kwotę zaległości
    78 zł 34 gr ????
    Czy coś jeszcze muszę pisać do US ?? (jak pisałem nie składam comiesiecznego
    PIT-5)...wyjaśniać ??? coś mi grozi ?
    Zdarzyło się to pierwszy raz, w natłoku zdarzeń i chorobowego :-(

    Dzięki z góry za odpowiedź

    Jarek