  • Data: 2007-04-04 06:58:02
    Temat: Nieruchomościowy zawrót głowy
    Od: "strzeli" <s...@w...vectranet.NOSPAMpl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Mam kilka pytań, podesłano mnie na tą grupę, więc myślę że szybko się
    wszystkiego dowiem.
    Już na początku dziękuję za pomoc.

    Otóż. Mam mieszkanie które dostałem w darowniźnie. Mieszkanie w aktach jest
    wycenione na X kwotę (bo od tej kwoty były różne opłaty pobierane, np.
    wykupienie mieszkania za bezcen zanim dostałem je w darowiźnie).
    Minęły 3,5 roku, a więc gdybym zdecydował się sprzedać mieszkanie musiałbym
    zapłacić podatek. Pytanie jaki? Czy to jakiś ustalony % od wartości
    mieszkania (które powtarzam było wycenione).
    Czy być może jest to sprawa indywidualna dla każdego przypadku?
    Słyszałem że trochę się pozmieniało w prawie, w przepisach stąd moje
    pytanie.

    Kolejna sprawa. Rozważana jest opcja zamiany mojego własnościowego
    mieszkania na inne własnościowe ( z moją dopłatą), ew. na mieszkania
    spółdzielcze (prawdopodobnie już bez mojej dopłaty).
    Pytanie: Czy w tym przypadku okres "parasolowy" 5 ;at dalej istnieje i przy
    zamianie również będę musiał płacić podatek??

    pozdrawiam.
    --

    z poważaniem
    Łukasz