eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiNadpłata składki zdrowotnej a miesięczne odliczenie 7,75% › Nadpłata składki zdrowotnej a miesięczne odliczenie 7,75%
  • Data: 2007-05-11 08:36:44
    Temat: Nadpłata składki zdrowotnej a miesięczne odliczenie 7,75%
    Od: ebrom <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Sytuacja jest dość nietypowa. W kwietniu w wyniku pomyłki dokonałem
    nadpłaty składki zdrowotnej. Jeżeli idzie o rozliczenie i postępowanie
    z ZUS to sprawa jest dość prosta - po prostu mam nadpłatę i w
    następnych miesiącach płacę o tyle mniej...
    Ale jak postąpić z US? Przy miesięcznym rozliczeniu można odliczyć
    7,75% podstawy za dany miesiąc składki rzeczywiście wpłaconej w danym
    miesiącu rozliczeniowym. A jak w tym przypadku?

    Załóżmy np. że w kwietniu płacąc składkę zdrowotną za marzec wpłaciłem
    nie 100 zł a 400 zł (kwoty przykładowe).
    1) Ile mogę odliczyć w rozliczeniu miesięcznym z US za kwiecień?
    2) W następnym miesiącu (maj) miałbym wpłacić także 100 zł składki,
    ale mam nadpłatę i jej nie wpłacam, ale deklarację ZUS składam. Jak z
    US - czy mogę odliczyć tą składkę wpłaconą w kwietniu w rozliczeniu
    majowym?
    3) W kolejnym miesiącu ten sam problem...

    Czy ktoś z forumowiczów miał taki problem albo może coś doradzić?

    --
    Romek [Opole]