  • Data: 2006-01-16 11:01:20
    Temat: Nabycie wspólnotowe i rabat
    Od: "Darek W." <a...@p...pop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    mam problem, który nie bardzo wiem jak ugryźć. Dostawca z Niemiec dosłał mi
    dokument, w którym udzielił i rabatu na jedną z wcześniejszych dostaw
    (zareklamowałem zawyżony o ok.70 euro koszt dostawy towaru i uznał to).

    1. Jak powinienem to rozliczyć w KPiR i rejestrach VAT - wystawić wewnętrzną
    fakturę korygującą do pierwotnej faktury wewnętrznej?
    2. Czy mam uwzględnić udzielony rabat w kwartalnej informacji VAT-UE dla
    urzędu skarbowego?
    3. Pytanie przy okazji - wystawiając fakturę wewnętrzną do nabycia
    wspólnotowego z jakiego dnia mam wziąć kurs waluty? Wg przepisów ma być to
    kurs "z dnia wystawienia faktury". Ale której? Oryginalnej niemieckiej czy
    wewnętrznej? Tego to już autor przepisu nie zdradził. Różnice kursów są
    symboliczne, bo to w moim przypadku 2-5 dni różnicy w datach, ale nie
    zaszkodziłoby wiedzieć jak powinno być żeby się nikt nie przyczepił. .

    Darek