  • Data: 2006-01-25 12:43:27
    Temat: Re: Nabycie wspólnotowe i rabat
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Darek W." <a...@p...pop.pl> napisał w wiadomości
    news:dr3kh0$mv4$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > na złote według wyliczonego i ogłoszonego przez Narodowy
    > Bank Polski bieżącego kursu średniego waluty
    > obcej na dzień powstania obowiązku podatkowego.
    > Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio.
    >
    > Z par.3 wynika, że użycie kursu z dnia powstania obowiązku podatkowego
    jest
    > szczególnym przypadkiem występującym tylko wtedy, gdy nie wystawiono
    faktury
    > we właściwym terminie. Natomiast ani z ust.1, ani z 3 nie wynika, o której
    > fakturze mówi przepis - oryginalnej od dostawcy czy wewnętrznej. I leżymy.

    jak dla mnie jest to dośc czytelne - wystawiając fakturę wewnętrzną,
    stosujesz kurs z dnia powstania obowiazku podatkowego. A obowiązek ten
    powstaje w tym przypadku w dacie wystawnienia faktury przez dostawcę.
    Jeśli fakture wewnetrzną wystawisz z data późniejsza, to i tak musisz
    zastosowac kurs z dnia powstania obowiązku podatkowego.

    > Hmm, ja bym się przychylał raczej do pierwszej opcji tzn. powinien być
    kurs
    > z dnia wystawienia pierwotnej faktury wewnętrznej.

    no i chyba większość tak własnie postepuje

    No, ale takie całkiem
    > jednoznaczne to nie jest. A mamy już 4 możliwe daty: dzień wystawienia
    > oryginalnej faktury od dostawcy, dzień wystawienia faktury wewnętrznej do
    > niej, dzień wystawienia korekty przez dostawcę i dzień wystawienia
    korekty
    > wewnętrznej. Nieźle ;-)

    jak dla mnie - opcja 2 i 4 sa naciągane ;))

    > Pozdrawiam
    > Darek

    i wzajemnie