  • Data: 2009-09-09 10:25:59
    Temat: Kwestia wynagrodzeń za ankiety
    Od: Wheeler <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Mam taki problem. Chciałbym założyć działalność związaną z badaniami
    marketingowymi. Konsultuje sobie właśnie różne sprawy przed otwarciem
    firmy i w rozmowie ze znajomym księgowym ten zasygnalizował mi problem
    wynagradzania ludzi, którzy będą dla mnie wypełniali testy.

    Chodzi o to, że chcę płacić respondentom kwotę (od 20 do 70 zł) za każdą
    wypełnioną serię ankiet i wychodzi na to, że muszę dla każdego drukować
    PITy (czyli zebrać komplet danych), obliczyć podatek, poprosić o
    rachunek, bo to jest dla nich dochód. Jest to katorga z punktu widzenia
    liczby przeprowadzanych ankiet.

    Czy macie jakikolwiek pomysł jak to można ugryźć tak, żebym nie musiał
    komplikować sobie i im życia całą dokumentacją? Kiedyś słyszałem o
    upominkach do 100 zł ale podobno to tylko na promocję. Może ktoś to już
    przerabiał?

    Pozdrawiam,
    Wheeler